Joe Henry - Kindness of the World (1993)

Country
Label: Mammoth

1. One Day When the Weather Is Warm (5:04)
  2. Fireman's Wedding (4:23)
  3. She Always Does (4:18)
  4. This Close to You (4:23)
  5. Kindness of the World (4:48)
  6. Third Real (5:01)
  7. Dead to the World (3:33)
  8. I Flew over Our House Tonight (5:15)
  9. Some Champions (4:31)
  10. Buckdancer's Choice (7:10)
  11. Who Would Know (7:27)
avatar van Outlaw104
Vreemd dat bij dit album nog geen berichten staan en wel bij z'n vorige (Short Man's Room) en z'n volgende (Trampoline).
Nochtans een genietbaar Country/Rock Album met als prijsschieters Fireman's Wedding en She Always Does.
Op dit album spelen Jayhawks leden Gary Louris (lead gitaar) en Marc Perlman (bass) mee en is er ook een vocale gastrol weggelegd voor Victoria Williams.

avatar van Renoir
Nog vreemder is de relatief lage waardering voor dit album! Het was ooit mijn kennismaking met Joe Henry en ik beschouw het nog steeds als zijn meesterwerk. Wel anders qua sound dan zijn latere werk, maar lekker rootsy. In Dead to the World hoor je echt dat The Jayhawks meedoen.

avatar van EttaJamesBrown
Een fijne middenmoter van Joe. Blij dat ik hem eindelijk heb.

avatar van luigifort
Getrouwd met de zus van Madonna...

avatar van Juveniles
luigifort schreef:
Getrouwd met de zus van Madonna...

deze persoon Madonna mag zich rijk rekenen met zo'n schoonbroertje. Dat heeft ze trouwens ook gedaan met 1 of ander nummer geschreven door Joe.

avatar van Tonio
Lekker album uit de tijd dat Joe zich meer bezig hield met muziek in het hoekje van de countryrock. Inderdaad goed hoorbaar dat enkele Jayhawks op het album meespelen. Ook hoor ik op sommige nummers het wat stevigere en ruwere werk van Uncle Tupelo doorklinken.

En op I Flew over Our House Tonight is het meer old school country, op een manier zoals Elvis Costello dat deed met A Good Year For The Roses.

Fijn album. Maar ja, hoe verschillende de albums soms kunnen klinken: het niveau van alle albums van Joe ligt echt erg hoog.