Kurt Vile - Back to Moon Beach (2023)

Label: Verve

1. Another Good Year for the Roses (5:34)
  2. Touched Somethin (Caught a Virus) (6:31)
  3. Back to Moon Beach (8:15)
  4. Like a Wounded Bird Trying to Fly (5:29)
  5. Blues Come for Some (5:09)
  6. Tom Petty’s Gone (But Tell Him I Asked for Him) (8:15)
  7. Must Be Santa (5:12)
  8. Passenger Side (3:10)
  9. Cool Water [Single Mix] (4:31)
avatar van Osiris Apis
Lange speelduur voor een EP.

avatar van Venceremos
Betreft enkel non-album tracks vd afgelopen tijd. Die kerstplaat herinner ik mij als heel leuk. Snel weer eens opzetten nu het seizoen bijna weer daar is.

avatar van Justinx
Venceremos schreef:

Hierdoor is het toch ietwat een allegaartje geworden, met nummers van uiteenlopende kwaliteit. Must Be Santa kennen we al een tijdje en de recente singles waren aardig. De Cool Water Single Mix had dan weer niet gehoeven. Een positieve uitschieter vind ik Tom Petty’s Gone (But Tell Him I Asked for Him).

Kortom: een OK tussendoortje..

Best aardig, normaal gesproken ben ik van Kurt's langere nummers maar op deze vind ik ze net wat teveel voortkabbelen, en er gebeurt te weinig dat me echt prikkelt. Uitschieters zijn de opener "Another good year for the roses" en "Like a wounded bird trying to fly".

avatar van davevr
Ik vind de variatie wel een pluspunt; Soms is dat langere uitgesponnen gewoon saai.

avatar van Cor
Cor
TownesVanSlandt schreef:
Wel herkenbaar, die slome, sleazy sound is natuurlijk wel z'n keurmerk, maar net wat teveel eenzijdigheid. Hoogtepunten hier: 'Another Good Year For The Roses' en 'Tom Petty’s Gone (But Tell Him I Asked for Him)' met die fijne coda aan het slot. Verder een vermakelijke kerstsong, een overbodige Wilco cover en een nummer dat we kenden tot slot.