The Posies - Dear 23 (1990)

Rock / Pop
Label: Geffen

1. My Big Mouth (2:27)
  2. Golden Blunders (4:28)
  3. Apology (5:17)
  4. Any Other Way (4:07)
  5. You Avoid Parties (4:50)
  6. Suddenly Mary (4:14)
  7. Help Yourself (4:29)
  8. Mrs. Green (5:53)
  9. Everyone Moves Away (4:16)
  10. Flood of Sunshine (8:22)
Vergeleken met latere albums een nogal klinische sound, te veel gepolijst, de rauwe randjes die The Posies juist zo onweerstaanbaar maken ontbreken hier. Maar het zou later mooier en beter worden.

Nou ja, zeg. Ik vind dit juist een heerlijk rauw album. Uiteindelijk maakte Gin Blossoms het perfecte Posies-album, maar Dear 23 mag er ook zijn!

Atheist
Nog niet hun beste album, maar het laatste nummer Flood of Sunshine is echt briljant, vanwege die lange solo

avatar van rushanne
Lekkere plaat, met veel fijne meezingers. Misschien niet hun beste werk, maar ik vind het een 3,5 * waard! Flood Of Sunshine is duidelijk een topper!!

avatar van LeRoi
....ik draai deze plaat te weinig...... Hoog meezing gehalte en een absoluut meesterwerkje voor de ware muziekliefhebber....het latere werk is w.m.b. wisselvalliger terwijl deze van vrij constante en hoge kwaliteit is.....

Als ze mij hiervan een willekeurig nummer zouden laten horen, zou ik in de jaren 60 hoek zoeken, niet in de jaren 90.

avatar van rushanne
deric raven schreef:

Amen

Vreemd genoeg moet ik hier aan onze eigen Exselsior bandjes Daryl-Ann en Johan denken.
Beetje vergelijkbare sound.

avatar van likeahurricane
Niet zo vreemd als hun inspiratiebron dezelfde is. Ze hebben allemaal goed naar Big Star geluisterd. The Posies waren in de laatste formatie van Big Star zelfs nog band lid.

avatar van likeahurricane
Live in Zeist, het hoogtepunt van het album:
The Posies - Apology @ De peppel

avatar van Ataloona
Flood of Sunshine

Beste Posies-song? Goed, het is geen meezinger, maar wel een heerlijke psychedelicatrip.

avatar van spoiler
Ataloona schreef:
Flood of Sunshine

Ik ken weinig van deze band. Onlangs dit album op LP gevonden en wat is Flood of Sunshine inderdaad een geweldig nummer

avatar van vinejo
Mooie herinneringen aan deze plaat.
Beste nummers: My big mouth, Apology, You avoid partners.

avatar van bvds63
Ja Apology, wat een mooi nummer is dat, het klinkt mij als een super gepolijst '60's nummer in de oren.