Timesbold - Eye Eye (2004)

Rock / Folk
Label: Tin Drum

1. Bone Song (3:29)
  2. Go Down (3:22)
  3. Vengeance Day (2:37)
  4. Wind to Rise (3:18)
  5. Call to Arms (2:45)
  6. All Blues (4:45)
  7. Wings on a Girl (3:20)
  8. Kudzu (3:55)
  9. Sometimes the Water (2:40)
  10. Riches and Grief (4:14)
  11. Black Eyes Suzy (2:58)
  12. It's a Sag (When You Lift the World) (4:20)
  13. Knowwhere * (2:52)
Ontroerend, prachtig, schitterend ! En zo kan ik nog wel meer termen naar boven halen over deze cd.
Nu is het een 4,5 omdat ik de cd nog niet lang genoeg in huis heb, maar dat een 5 niet onmogelijk is op langere termijn staat wel vast.

aERodynamIC schreef:

Helemaal mee eens! Geweldig album en behoort zeker tot het beste wat 2004 tot nu toe heeft gebracht. In mei en juni zijn de heren weer in Nederland dus ben erg benieuwd hoe dat gaat worden.

Laten we hopen dat deze cd voldoende aandacht gaat krijgen, want dat verdient het zeker.

Ruby1966
Wat ben ik blij dat iemand me op de hoogte bracht van het bestaan van Timesbold! Wat een prachtige cd is dit...het begint al met het hele mooie "Bone Song" gevolgd door eigenlijk allemaal juweeltjes. Echt jammer dat dit zo onbekend is verder....

Ze zijn trouwens al bezig met de opnames van een nieuwe plaat, je kan enkele tracks beluisteren op http://www.myspace.com/timesbold

Mijn cd van 2004. Elke keer weer kippevel. Voor mij begon het met woe be gone ep maar de cd daarna timesbold is ook al van een grote schoonheid. Frontman Whip heeft onder deze naam ook nog een zeer goede cd gemaakt. Ik ben benieuwd naar hun nieuwe cd, maar of het deze kan overtreffen......de wonderen zijn de wereld niet uit

Wings on a girl HOERA

avatar van Woody
Die nieuwe nummers klinken veel belovend!

Timesbold.. HOERA! HOERA!

avatar van musicfriek
Ik ben helemaal verliefd op een aantal nummers van dit album. Wat een prachtige mooie gevoelige liedjes!

In het begin vond ik het wat eentonig, maar nu hoor ik pure schoonheid.

Wordt mijn eerstkomende aanschaf.

avatar van musicfriek
Heb het hele album nu (dank Aero )

Puur genieten dit hoor.. Wat een ontdekking! Een dikke 4,5*

avatar van luc011190
Hele goed cd! Ik heb hem hier liggen, nog niet veel naar geluisted, maar bij de eerste luisterbeurt hoor je de genialiteit al gelijk Gevoelige muziek, lijkt ietwat op Radiohead, meestal The Bends maar ook Kid A invloeden. Maar laten we er geen vergelijktopic van maken

Dees kan weleens een hoge beoordeling krijgen.

Erg mooi. Een stuk beter dan het titelloze debuut. Lijkt erg veel op Okkervil River, Shearwater, Great Lake Swimmers.
Ook doet het me ergens wel eens denken aan Keane.
Mooiste songs zijn: Bone Song, Wings on a Girl, Sometimes the Water

eigenlijk bijna geen zwak nummer te vinden. Hooguit zakt de cd op het eind misschien een beetje in, verhoogd naar:

De stem lijkt in sommige nummers verdraaid veel op Okkervil River

Ook het eind is gewoon super, staat in m' top 10!

avatar van oruiz
wow mooie cover. ik ga zo ff die nieuwe checken van hen. het wordt mijn kennismaking met deze lui

wcs
Inderdaad een mooie cover van een cd met al even goeie nummers. Zeker Bones is prachtig , het begint rustig en ingetogen maar komt op het einde tot een mooie climax. Maar wings on a girl mogen we ook zeker niet over het hoofd want die tekst is prachtig. Ook het gitaarloopje van vengeance day blijft hangen en a call to arms begin ik steeds beter te gaan vinden. Maar zo kan ik nog wel een tijdje bezig zijn. Daarom een korte samenvatting van dit plaatje: een pareltje

avatar van Tha)Sven
Opnieuw dankzij aERo een prachtige band ontdekt. Heb nu het hele album beluisterd en ben tot de conclusie gekomen dat dit werkelijk fantastische muziek is. Nu nog even het nieuwe album vinden en dan kan mijn dag niet meer stuk

Tha)Sven schreef:
Opnieuw dankzij aERo een prachtige band ontdekt.

Geheel onbewust dan, maar natuurlijk wel goed te horen

wcs
Bij de 1ste luisterbeurten ging mijn voorkeur nog meer naar de laatste worp van dit groepje vanwege de soms wat hardere sneren op dat album maar ik begin toch steeds meer naar deze hier terug te grijpen.
De cd die in het begin gewoon goed leek maar ook niks meer, groeit nu plots uit tot een meesterwerkje. De nummers zijn wat zachter waardoor mijn frank wat later viel maar nu bloeit alles compleet open. De kleine dingetjes zoals een perfect geplaatste blazerspartij of een mooi stukje strijkerswerk dat je op de achtergrond kan horen, vallen langzaam maar zeker op hun plaats en het valt me nu pas op wat voor prachtige arrangementen de plaat wel niet heeft. Dankzij piano,gitaren,banjo, blazers, strijkers,… krijg je een mooi en rijk geluid waarvan het op den duur echt genieten wordt. De nummers blijven ook meer en meer hangen en die stem van de zanger voelt steeds meer vertrouwd aan. Het valt me ook op dat hij soms zeer knappe teksten schrijft zoals:

Wings on a girl, hurah, hurrah

Geniaal hoeveel cynisme en bitterheid die hij in amper 1 zinnetje weet te verwerken. De nummers weten me dan ook wel te raken en doen me beseffen dat ik toch stilletjes aan een fan geworden ben en dat een nummer als bone song gerust tot mijn favoriete tracks aller tijden mag gerekend worden. Daarom een oververdiende 4,5*.

avatar van Woody
Och, Bone song. Alleen die tekst al. Schitterend. Het nieuwe album doet wat mij betrefd toch wel onder voor deze. Dit album heeft iets magisch.

wcs
Klopt wel, deze heeft wat meer tijd nodig maar gaat dan ook weer langer mee. Een parel van formaat.

avatar van scabiosa
mooie plaat
gaat al jaren mee, een blijvertje gelijk da ze zeggen