Oasis - Stand by Me (1997)

Label: Helter Skelter

1. Stand by Me (5:55)
  2. (I Got) the Fever (5:14)
  3. My Sister Lover (5:58)
  4. Going Nowhere (4:41)
tondeman
Going Nowhere had Noel volgens mij al jaren achter. Met die tekst over wat te doen als ie eenmaal rijk en beroemd is. Prachtig Bacharachesque pop-nummer. Top 5 beste Oasisnummers wel voor mij
Stand By Me is dan de rock variant van ''Whatever'' - leuk, maar niet meer dan dat. The Fever en My Sister Lover zijn in principe hetzelfde liedje. Rock n roll niemendalletjes, erg leuk om zo nu en dan te horen, maar inhoudsloos. My Sister Lover vind ik trouwens wel een stukje leuker dan de andere.

avatar van Jacobgallagher
Ik vind dit een van de beste radiovriendelijke nummers op Be Here Now. (I Got) The Fever en My Sister Lover vind ik eigenlijk zeer sterke nummers, geheel in Be Here Now-stijl, prachtige harde rauwe refreinen. Going Nowhere is hier eigenlijk een vreemde eend in de bijt, en laat een andere stijl en verhaal horen. Niet een van mijn favoriete Oasis-nummers, maar zeker niet slecht.

Father McKenzie
Ik vond Oasis nooit nog zwaarder Beatle-esque dan met Stand By Me, en I like it!

En die hoes is schitterend lekker fout en dus dubbel zo leuk!