Oasis - All Around the World (1998)

Label: Helter Skelter

1. All Around the World (9:38)
  2. The Fame (4:35)
  3. Flashbax (5:07)
  4. Street Fighting Man (3:53)
tondeman
Wat mij betreft hun slechtste release. ''All Around the World" is 10 minuten lang faux-Beatlesesque gezwam en de 2 nummers daarna zijn ''automatische-piloot'' Oasis nummers. Inspiratieloos.
Maar Stones cover ''Street Fighting Man'' vind ik trouwens wel erg te pruimen. Niet omdat het zo'n goeie cover is, maar vooral omdat Liam geweldig klinkt en het zeer luid is. En omdat ze hem opnamen ''To piss Keith Richards off''.

avatar van Jacobgallagher
Vind de b-kantjes stúkken beter dan de wat dreinerige a-kant. Al hou ik van alle nummers uit de Be Here Now-era. Inderdaad een heerlijke Stones-cover, vooral dat gesproken stukje wat eraan vooraf gaat.

Father McKenzie
Na een Beatles-cover (I Am The Walrus), ééntje van Slade (Cum On Feel The Noize), nu dus ééntje van The Stones. Goed gedaan, het zijn ook geen sukkels, die broertjes Eikel!

avatar van pdonidvie
tondeman schreef:
En omdat ze hem opnamen ''To piss Keith Richards off''.

Fantastisch !