Medium Medium - Hungry, So Angry (2001)

Funk / Punk
Label: Cherry Red

1. Hungry, So Angry (3:59)
  2. Nadsat Dream (3:31)
  3. 7th Floor (4:09)
  4. Serbian Village (5:43)
  5. Hidden Fears (4:26)
  6. Further Than Funk Dream (5:54)
  7. Splendid Isolation (4:20)
  8. (You've Got Me) Dangling on a String (3:09)
  9. Stir Me Up (2:14)
  10. Full of Secrecy (4:19)
  11. Praying (5:48)
  12. Them Or Me (3:54)
  13. Frightened Child (4:38)
  14. Guru Maharaj Ji (7:09)
  15. The Glitterhouse (4:47)
avatar van kaztor
#1 is geweldig.

Klinkt een beetje als neurotische post-punkmuziek.

avatar van jellorum
kaztor schreef:
#1 is geweldig.

Inderdaad. Alleen al voor dat nummer deze besteld.
Ik verwacht geen deceptie, als ik kijk naar de tijdsgeest en soortgenoten alleen al kan ik deze muziek alleen maar boeiend vinden.

avatar van jellorum
Medium Medium maakt een soort muziek waarvan ik geen flauw benul had dat die bestond, voorheen en zeker voor ik deze site ontdekte. Ik zou het aanstekelige onaanstekelige muziek noemen. Clevere dansmuziek, funk maar niet glad, rock maar dan rock die al lang voorbij de eenvoudige structuren van een oerband als Deep Purple of zoiets is geëvolueerd.
Niet al het materiaal op dit overzicht is van dezelfde kwaliteit maar er zitten toch nummers tussen waarvan ik nooit had durven hopen dat deze gemaakt konden worden.
Het uiterst meeslepende Hungry, So Angry zou je op de dansvloer dat gevoel van leuke intoxicatie kunnen geven zonder dat je iets in je hebt. Wat een nummer zeg! Meteen ook de reden dat ik me deze plaat heb aangeschaft, ik kon het niet over mijn hart krijgen om dat niet op een schijfje te hebben staan. Of dat aan mijn medemensen te ontzeggen moest ik nog eens ergens plaatjes gaan draaien.
Of een 7th Floor, de intro lijkt wel op die van een bekend Talking Heads-nummer, voor enkele seconden maar dan gaat het zijn eigen onnavolgbare weg op. De weg van de warme funkpunk, echt op maximum zetten deze!
Of een Dangling on a string (live), eenvoudig riffje, basdrum die komt inzetten en gieren maar. In mijn wereld gaat de zaal uit de bol bij de eerste tonen van deze parel. Ook deze kan niet luid genoeg.
Of een Guru Maharaji, een nummer dat lichtjes epische neigingen heeft. Dreigt los te barsten, houdt nog even in, een soort broeierigheid die nooit een echte climax kent maar er een is op zichzelf.
Een plaat die ik niet voor iedereen zou draaien, je zou al snel op replieken als saai, droog of gewoon stront stoten. Laat deze muziek aan die enkelen die zich kunnen vinden in de wereld van Medium Medium.
Dat enkel nummer dat ik hier of daar wat minder vindt daar ga ik nu eens niets over zeggen, misschien zijn dat wel favorieten voor iemand. Maar mensen laat deze voorgaande regel jullie niet weerhouden om ook iets van deze band in huis te halen.