Calyx & TeeBee - Anatomy (2007)

Verenigd Koninkrijk / Noorwegen
Electronic
Label: Momentum

1. The Divide (6:05)
  2. Dual Processed (5:22)

met MC Verse

3. Make Your Choice (5:21)
  4. All That Remains (5:50)
  5. Warrior (6:05)
  6. Ultimatum (5:22)
  7. Telepathy (6:06)
  8. Enygma (7:06)
  9. Confession (5:39)
  10. Vortex (5:36)
tuktak
Zeer zeer vet geproduceerd album. Ik was hier eerst wat sceptisch over, maar het zit allemaal toch wel erg goed in elkaar wat deze 2 mannen hier hebben neer gezet. Misschien niet enorm origineel, maar vooral op de grote geluidssystemen klinkt dit toch werkelijk gruwelijk vet!

avatar van John Doe
mee eens. probeer ook zeker Malice in Wonderland van Rufige Kru (Goldie) voor meer mooi geproduceerde donkere drum 'n bass of darkstep.

De vocalen in nummer twee vind ik maar niks, Britse ''stoere'' hiphop vocalen klinken me sowieso meestal slap in oren Donkere tonen die erg snel gaan (zoals hier) vaak ook. Maar als het venijnig geproduceerd is (zoals hier) zit er best wat muziek in.

Corny dramatische filmmuziek heb je in het begin van een nummer vaak een paar seconden, maar dan komen de beats en snelle synths eroverheen en heb je ook echt wat onderhoudends De nummers hebben allemaal wel goede elementen, toch kunnen veel dingen ook beter. Neigt naar 3,5*, daar geef ik 'm dan het voordeel van de twijvel toe, omdat het voor mij lollige, energieke muziek is. Het creëert een eigen wereld, aan het eind van de cd ben je daar ook inwoner van. Een beetje een bekrompen wereld misschien, maar toch weleens leuk.

Zeker een goed album van deze 2 verschikkelijk goede dnb djs
de klassieken geluiden en het lage van darkstep maken het echt een goed album

lekker knalled en mooie klassieke stukken

4 sterren

avatar van dnls
Ik volg Okke!

Kingsnake
Lekkere vette dark/techstep. Vette junglebeats met harde technobasslines.

avatar van twelve
Heerlijke plaat dit. Ben niet zo eigen in dit genre, hoewel ik altijd wel van een stukje drum&bass kan genieten (de heren van Noisia komen regelmatig voorbij), dus ik weet niet in hoeverre dit album toonaangevend is. Hoe dan ook, dit klinkt fantastisch; ietwat donkerder dan wat ik tot nu gehoord heb, maar bovenal gewoon keihard.