Little Simz - Drop 7 (2024)

Label: Forever Living Originals

1. Mood Swings (2:20)
  2. Fever (1:27)
  3. Torch (2:11)
  4. SOS (3:02)
  5. I Ain't Feelin It (1:47)
  6. Power (0:55)
  7. Far Away (3:07)
avatar van davevr
Wat een knaller dit. Little Simz die wat andere oorden verkent, wat experimenteler. Baile Funk/Trap/ Electro/Miami Bass en stukjes in Portugees. Op Far Away zingt ze zelfs echt, en Torch is gewoon echt, echt een banger.

avatar van AstroStart
Fever, maar vooral Mood Swings en Torch zijn erg sterk. Power is helaas wat aan de korte kant. Sterke EP!

avatar van zoutzak
Aardige beats maar verder hoor ik hier weinig bijzonders. Mis de afrobeat, dat doet Simz nog het beste imo.

avatar van alexander-r
Vrij experimenteel inderdaad. Heb 'm al wel drie uur op repeat staan. SOS is de favoriet vooralsnog, lekkere EP

avatar van Chet
davevr schreef:
echt een banger.

Weer wat geleerd...... Een Banger? Via het web kwam ik op de betekenis: a very old car in a bad condition.
Dat kan hier niet van toepassing zijn.........

Verder zoeken dus en elders zag ik: Banger - Harde dansplaat.
Nooit te oud om te leren.

Overigens is dit een heerlijke EP.
Sometimes I Might Be Introvert heb ik destijds grijs gedraaid en zelfs op CD gekocht (in mijn 14 jaar oude auto kan ik niet streamen, maar nog wel "ouderwets" cd-tjes draaien, vandaar).

En ze flikt het weer! Ik hoor nu geen Inflo (SAULT) invloeden/medewerking maar deze stap is weer een verfrissing. Simz for president

avatar van overmars89
Voor mij slagen de experimenten nog niet echt, maar wie weet met nog een aantal spins.

avatar van Kos
Kos
Het is idd best lekker maar allemaal te geforceerd eclectisch naar mijn smaak. Luistert aardig weg verder.