Zucchero - Diamante (1995)

Italiƫ
Pop / Blues
Label: PolyGram

1. Overdose (5:17)
  2. Il Mare (3:57)
  3. Diamante (5:43)
  4. Senza Una Donna (4:26)
  5. Dame Mi Sol (4:14)
  6. Madre Dolcissima (7:20)
  7. El Diablo en Me (4:05)
  8. Dune Mosse (5:38)
  9. Chicas (3:40)
  10. A Wonderful World (4:33)
  11. Solo Una Sana Y Consabida Libido Salva Al Joven del Stress Y de La Accion Catolica! (4:54)
  12. Miserere (4:12)
  13. Eligeme (2:26)
huh? Is dit de spaanse versie ofzo? Een paar titels zijn namelijk niet in t Italiaans maar in het Spaans.

avatar van musicfriek
Diamante is ook zo'n nummer wat totaal niet kapot kan. Wat een melodie en zijn stem vind ik heerlijk om naar te luisteren. Italiaans vind ik sowieso heel erg sexy klinken (maar je moet de beste man niet zien, die heeft een uistraling als een rotsblok, maar daar gaat het hier niet om )

Miserere (met Pavarotti) is ook zo'n door merg en been nummer. Hup, weer al mijn haren omhoog. Verder vind ik Madre Dolcissima een van zijn beste songs ooit.

P.S. Volgens mij is dit een verzamelaar.