Flavium - Decade (1981)

Blues
Label: Polydor

1. Nobody Knows You When You're Down and Out (4:24)
  2. My Heart Skipped a Beat (3:00)
  3. Put the Music On (3:55)
  4. Mendy (2:43)
  5. The Blues Is My Only Friend (5:33)
  6. Love in My Bones (3:53)
  7. Hey You (3:28)
  8. You Upset Me / It's Alright / Wee Wee Baby (11:08)
Typische nederblues uit de jaren tachtig. De tijd van veel drinken, blowen motorclubfeesten en vooral veel blues. En daar hoorde dus ook Flavium bij. Ik heb die muziek inmiddels ver achter me gelaten, maar zo nu en dan draai ik deze plaat nog wel eens (1 keer in de 10 jaar of zo).
Op deze plaat staan een hoop bluesstijlen door elkaar, waardoor het album niet echt een smoel krijgt. Hey You is een lekkere swinger en en You Upset Me doet me terug verlanger naar rokerige caf'és en veel bier. Mendy is een vreselijk nummer en de rest is doorsnee.

avatar van Oldfart
BubbleUBoeuff komt uit Apeldoorn?

Oldfart schreef:
BubbleUBoeuff komt uit Apeldoorn?

Niet echt. Uit West Brabant. Ook daar kon je in die tijd goed stappen.

avatar van koosknook
Ik zeg je, vooral niet in Apeldoorn gaan stappen. Tóen niet en waarschijnlijk nu ook niet: Dodelijk saai. (Net als Flévium zelf overigens).

avatar van rider on the storm
Niet bepaald enthousiaste reacties hier terwijl het toch best een heel lekker album is. Een plaat vol met fijne blues afgewisseld door prettig in het gehoor liggende (Blues) rockers. Ik wordt er in ieder geval heel blij van.

Halverwege de jaren 70 live gezien in een zweterig zaaltje en ook toen zeer genoten van de band.

Dit album trapt af met het geweldige Nobody knows when you’re down and out , vervolgt met het vrolijke my heart skipped a beat en eindigt kant 1 met het emotionele bluesje The Blues is my only friend, heerlijk zoals de gitaar en toetsen elkaar de tent uitvechten. En die trend zet zich voort op kant 2 die opent met het huppelende Love in my bones (ik wil meezingen) en het fraaie shuffeltje You upset me. De plaat sluit in stijl af met het fraaie Wee Wee Baby.

Fraaie hoes ook.