Shellac - To All Trains (2024)

Label: Touch and Go

1. WSOD (2:24)
  2. Girl from Outside (2:45)
  3. Chick New Wave (2:22)
  4. Tattoos (3:08)
  5. Wednesday (3:17)
  6. Scrappers (2:20)
  7. Days Are Dogs (1:41)
  8. How I Wrote How I Wrote Elastic Man (Cock & Bull) (4:08)
  9. Scabby the Rat (1:46)
  10. I Don't Fear Hell (4:17)
avatar van itchy
Geinige nod naar The Fall
Wel een hele korte plaat trouwens.

avatar van Burning Kingdom
itchy schreef:
Geinige nod naar The Fall
Wel een hele korte plaat trouwens.

Leuke knipoog naar The Fall. De nalatenschap van Mark E Smith leeft voort, gelukkig maar. Inderdaad een korte speelduur... Fijn dat label Touch & Go nog steeds reguliere albums uitbrengt in plaats van enkel heruitgaven. Ik ben benieuwd!

avatar van raymondkeuters
Goddammit

avatar van DKs
DKs
Schok.

avatar van freakey
Nonononono

avatar van itchy
Vorig jaar springlevend in Paradiso met een paar geweldige nummers van deze plaat... en nu weg. Schok inderdaad.

avatar van wexxel99
Helaas is deze absolute held ons ontvallen. Aan de titel van het laatste nummer te zien was hij gelukkig niet bang. Bon voyage Steve

avatar van SuperRichKids
Shellac doesn’t have a website. Maybe we should get one. To All Trains (2AT) will be available on most streaming services and download sites in all your formats, sample rates, and bit depths; all the way up to 96kHz, 24-bit, Hi-Res (Apple Digital Masters compliant).

Zou dit betekenen dat de rest van de discografie van Shellac ook op Spotify verschijnt?

avatar van gaucho
Mijn muziek is het niet, maar de hoes vind ik werkelijk prachtig. Zo doe je dat dus, in een tijd dat er een oplevende belangstelling is voor goed verzorgde vinyl-uitgaven.

avatar van bonothecat
SuperRichKids schreef:

Ik zie alles op spotify nu staan. Linkjes toegevoegd.

avatar van EvilDrSmith
Op het forum van MuMe doen we als eerbetoon aan Steve een spelletje 'The Greatest Hits' van Steve Albini.
De deadline nadert al snel (vanavond!), maar misschien vindt een lezer hier het leuk om er nog aan mee te doen?
Greatest Hits of #6: Steve Albini

avatar van Coma Cat
Machtige plaat, lekker geconcentreerd in 28 minuten. Productie is uiteraard weer spot on, mooi ook dat het nu allemaal op Spotify staat

avatar van Chris de Graaf
Ja, de band (inclusief Steve) wilde dat las ik in een interview,

Fantastische plaat weer! Kort, maar heel goed. Beter dan de vorige twee. 1000 hurts blijft voorlopig mijn favoriet.

avatar van Bongo Fury
De lyrics van "I don't fear hell" .....
Profetische woorden?