J. Cole - Might Delete Later (2024)

Label: Interscope

1. Pricey (4:55)

met Ari Lennox, Young Dro en Gucci Mane

2. Crocodile Tearz (3:49)
  3. Ready '24 (3:30)

met Cam'ron

4. Huntin' Wabbitz (2:42)
  5. H.Y.B. (3:54)

met Bas en Central Cee

6. Fever (2:22)
  7. Stickz 'N Stonez (3:20)
  8. Pi (5:54)

met Daylyt en Ab-Soul

9. Stealth Mode (2:15)

met Bas

10. 3001 (2:37)
  11. Trae the Truth in Ibiza (4:16)
  12. 7 Minute Drill (3:32)
avatar van Yestsida
7 Minute Drill is zijn antwoord op Kendrick Lamar's strofe op Like That.

avatar van MAS
MAS
Interessante track. Niet super hard, maar wel gewoon nice. Ben benieuwd naar het antwoord van Kendrick.

avatar van Delars
Dikke tape. Hiphop leeft.

avatar van overmars89
Lekkere tape; als dit een voorbode blijkt te zijn voor "The Fall Off" dan belooft dat veel goeds.Huntin' Wabbitz, H.Y.B., Sticks N Stonez & Stealth Mode zijn wel echt de pareltjes!

Sterk hoor.

J. Cole heeft altijd goede projecten afgeleverd, al rapt hij weer veel hongeriger sinds The Off-Season. Op deze mixtape komt hij even gemotiveerd over dan op zijn meest recente LP, hij is het rappen absoluut nog niet beu. Het lijkt wel alsof hij wil bewijzen dat hij de titel van "1 van The Big 3" waard is, anders zou ik niet weten waarom hij de laatste jaren op zo'n hoog niveau rapt.

Kijkende naar de gastartiesten was Pricey misschien wel de meeste interessante track op Might Delete Later. Zijn R&B-artieste Ari Lennox vervoegd J. Cole, ook Gucci Mane en Young Dro komen langs... ik bedoel, onder welke steen heeft hij die laatst genoemde gevonden? Gucci Mane verrast trouwens door het feit dat zijn bijdrage wat meer leunt naar spoken word, het gaat hem prima af.

Hierna gaat het helemaal los, Crocodile Tearz is een heerlijke banger. Ready '24 is ook een absolute climax, wat was ik blij toen ik merkte dat Cam'ron een strofe had op deze beat waar hij gemaakt voor is.
Huntin' Wabbitz is ook een prima nummer, net zoals H.Y.B. (al ben ik niet volledig overtuigd van Central Cee).

Fever is de skipper van deze mixtape. Over geheel het project rapt J. Cole weer ontzettend strak en gemotiveerd over knallende beats... Fever is een rustig Popachtig nummertje met een Caraïbische sound. Past voor geen meter bij de rest van Might Delete Later.

Vanaf Stickz 'N Stonez gaat het niveau weer omhoog, Cole rapt die beat van The Alchemist aan flarden. Pi is een toffe samenwerking met battle rapper Daylyt en Ab-Soul, ook Stealth Mode is een lekker nummertje.
3001 is oké, maar doet me net iets minder. Trae the Truth in Ibiza is een fijn rustgevend nummertje, tof ook om Trae zelf op het einde te horen.

Dan zijn we aanbeland op het einde, de publiekstrekker van dit verrassingsproject. 7 Minute Drill is zijn antwoord op Kendrick Lamar's strofe op Like That (Future & Metro Boomin).
Eerst en vooral zei ik op het project van Future & Metro Boomin al dat ik het jammer vind dat Kendrick Lamar, precies zonder reden, in de aanval ging richting Drake en J. Cole (vooral tegen Cole). Daarbij ben ik ook niet helemaal overtuigd dat Kendrick wel zou winnen tegen J. Cole, onderschat deze man niet.

7 Minute Drill krijgt veel commentaar omdat het een zwakke disstrack zou zijn. Dit is helemaal geen disstrack, dat rapt Cole zelf in het nummer. Het is een waarschuwingsschot, geen volledige diss. Als diss zou het ondermaats zijn, gewoon als track vind ik het echt niet verkeerd. Fijne beatswitch ook in de helft, waar we de gastheer horen rappen over een beat van Conductor Williams.
Moest je benieuwd zijn naar deze track zou ik er nu van profiteren, J. Cole heeft zich afgelopen weekend geëxcuseerd voor deze track en hintte naar het feit dat dit nummer wel zou kunnen verdwijnen van de streamingsdiensten.

J. Cole blijft op een ontzettend hoog niveau rappen sinds The Off-Season. Zijn volgende album, The Fall Off, beloofd echt een knaller van jewelste te worden.

avatar van davevr
Ready 24

avatar van Delars

Delars schreef:
Cole heeft 7 minute drill verwijderd van streaming platforms.

Manmanman. Wat een klucht.

avatar van Silky & Smooth
Ben er nog niet helemaal over uit wat ik van deze stoerdoenerij van Cole vind, maar Ready '24 is wel een heerlijke Dipset-banger!

avatar van Kondoro0614
Delars schreef:
Cole heeft 7 minute drill verwijderd van streaming platforms.

Echt lame tho. Snap nu sowieso niks meer van die hele online beef van hun.