Cola - The Gloss (2024)

Canada
Label: Fire Talk

1. Tracing Hallmarks (3:58)
  2. Pulling Quotes (4:42)
  3. Pallor Tricks (3:57)
  4. Albatross (3:26)
  5. Down to Size (3:22)
  6. Keys Down If You Stay (3:46)
  7. Reprise (2:57)
  8. Nice Try (3:59)
  9. Bell Wheel (3:30)
  10. Bitter Melon (6:09)
avatar van Mausie
Mausie (crew)
Het debuut was wat wisselvallig vond ik. Hopelijk kunnen ze nu een constant niveau vasthouden, Keys Down If You Stay en Bitter Melon klinken alvast veelbelovend in ieder geval.

avatar van galleryplay
Uitstekende plaat weer die niet veel verschilt van zijn voorganger. Het lijkt aannemelijk dat koerswijzigingen van bandleider Tim Darcy zullen worden vormgegeven onder een andere naam met eventueel nieuwe bandleden. Bij Cola krijg je dus Cola: minimalistische groovende post-punk maar wel zo laid back als post-punk kan zijn. De motorik drumbeat, heerlijke basslijntjes, verveelde edoch pakkende zang, kale edoch effectieve gitaarspel, tis allemaal prima. En eigenlijk is er geen enkele mindere track op de plaat te vinden.
4* for starters.

Mausie schreef:

Het debuut vond ik juist erg consistent met Blank curtain, Gossamer en Mint als uitschieters, live in Rotown was het ook allemaal heel fijn.

Deze lijkt wat meer ingetogen maar je moet ook niet de 2e keer dezelfde plaat maken. Hinten van the Strokes hoorde je al bij het debuut, nu nog iets meer, later meer na een paar luisterbeurten