MF Grimm - The Hunt for the Gingerbread Man (2007)

Label: Traffic

1. Intro (2:12)
  2. The Hunt for the Ginger Bread Man (3:57)
  3. Head in the Clouds (4:08)
  4. Gingy (3:59)
  5. Half Baked (3:38)
  6. The Fox (2:27)
  7. My House (4:18)
  8. Fame (3:35)
  9. Earth (4:23)
  10. Gangsta Pastries (3:13)

met Chico Stick

11. See No Evil (3:07)
  12. Outro (1:48)
  13. Head in the Clouds [Remix] (4:16)
avatar van MFPascal
Blijkbaar gelekt, maar ook blijkbaar niet zo geweldig. Moet em zelf nog checken.

avatar van Chrisseh
Ik vind Earth wel leuk. De rest nog niet vaak genoeg geluisterd.

avatar van Osiris Apis
Ik vind de productie lekker klinken. MF Grimm komt ook dope. Alleen zijn de onderwerpen beetje eentonig. Wat ik van de tekst heb gehoord, ging het vaak over Gingerbread Man.

Relax
Dit album klinkt geweldig!
Mf Grimm blijft die harde shit maken

Gekkenhuis
Haha, die I Get Money sample zit ook in Hunt for the Gingerbread Man (titeltrack).

avatar van Osiris Apis
Een aantal refreinen zijn wel erg gejat. Producties klinken goed. Grimm is tekstueel beetje eentonig.

3.5*

Relax
Geweldig album, de beats zijn lekker, de teksten zijn grappig " Don't these motherfuckers understand i'm halve baked"
MF Grimm heeft een fjine flow en stem hierop, 4,0*

Mezelf
Idd, helemaal mee eens.

Grappig concept en onderwerp bovendien.

4 sterren.

Harco
Grimm blijft leuke dingen maken. Leuk concept ook.

Don't push me 'cause I'm close to the edge, the fox tried to eat gingerbread, ha-ha-ha-ha!

Haha, super.

rico-bballer
IS de rest van deze plaat van hetzelfde niveau als earth

avatar van GarnalenPeller
Mischien tog een beetje een herhaling van bepaalde nummers op American Hunger maar dan in metaforen. 0.5* der af

Maxmus
Je hoort idd vele samples langs komen.
De lyrics zijn ok maar vind de beats toch wel een stuk minder op dit album

Relax
Gotta stay away from crackers

Fuck the crackers they ain't shit

Wat een grappige dubbel punchline.

RedLightCityBoy
Earth is echt DOPE! doet me een beetje denken aan Gas Drawls.

avatar van hiphopmaster
MF Grimm is niet de beste rapper, maar in combinatie met de redelijke producties is dit nog wel aardig om te luisteren. Met een goed intro en de heerlijke beat van The Hunt For....trapt dit album goed af. Voor de rest vind ik veel refreintjes maar matig. Dit album moet het met name hebben van de beats. Gingy en My House zijn mijn favorieten en Half Baked vind ik het minst. 3*.

Mf Grimm is voor mij wel een van de beteren rappers vooral op zijn scars & memories album. Zijn flow en stijl zijn niet echt complex maar zijn teksten komen uit zijn hart en zijn altijd eerlijk. ik vind de teksten op album wel iets minder als bijv scars & memories en The Downfall Of Ibliys A Ghetto Opera maar de producties zijn wel beter dan The Downfall Of Ibliys A Ghetto Opera, waarschijnlijk omdat hij dit keer meer tijd had om het op te nemen inv met zijn gevangeschap. het gingerbreadman concept is wel leuk maar weet me niet zo veel te boeien als zijn grimmige manhatten gerichte crime verhalen van voorheen, al met al toch een leuk album met een leuk concept en goede producties.