Grandaddy - The Broken Down Comforter Collection (1999)

Label: V2

1. Gentle Spike Resort (3:08)
  2. Wretched Songs (5:45)
  3. Levitz (4:24)
  4. Away Birdies with Special Sounds (2:00)
  5. Kim, You Bore Me to Death (4:39)
  6. For the Dishwasher (3:52)
  7. Pre Merced (2:59)
  8. Sikh in a Baja VW Bug (2:06)
  9. Lava Kiss (3:06)
  10. Fentry (4:24)
  11. Taster (4:09)
  12. Egg Hit and Jack Too (10:58)
avatar van otherfool
Is dit nu een gewoon album of eentje gevuld met allemaal B-kantjes? Ik zal er binnenkort eens naar luisteren, al was het alleen al om het feit dat ik in het plaatsje Merced ben geweest (nabij San Francisco). Benieuwd waar Pre Merced over gaat...

(misschien wel over heel iets anders, maar goed )

Het is een CD waarop twee losse EPs zijn samen gevoegd. Ik heb er eentje los van: de EP met het grappige Kim, You Bore Me to Death en het fantastische Egg Hit And Jack Too. Ben alleen even de naam kwijt.

mijn favoriete grandaddyplaat. wretched songs en levitz zijn prachtig, om maar niet te spreken over lava kiss (die solo!)

avatar van IMPULS
Wat instabiele samenvoeging van 2 begin-ep's. Gentle Spike resort en Taster springen er iets uit. Het geheel is echter onevenwichtig om van een boeiende CD te kunnen spreken.

avatar van otherfool
Inderdaad nogal wisselvallig. Levitz kende ik al wel en is een sterke song, en daarvan staan er nog wel een paar op (Wretched Songs, Taster) en om Kim, You Bore Me to Death en met name Sikh in a Baja VW Bug kan ik hartelijk lachen maar over de hele lijn is onevenwichtig denkelijk wel het juiste begrip.

3*.

avatar van deek
Vind dit persoonlijk een erg sterk album, veel nummers die bij het eerst egehoor al heel erg prettig in de oren klinken, niets mis mee..