Skyy - Skyy Line (1981)

Funk / Soul
Label: Salsoul

1. Let's Celebrate (5:32)
  2. Call Me (6:21)
  3. Get into the Beat (4:24)
  4. Jam the Box (4:54)
  5. Gonna Get It On (3:38)
  6. When You Touch Me (4:13)
  7. Girl in Blue (4:28)
avatar van PEN15
1,5
Dit is de enige plaat van Skyy die ik ken voornamelijk om hun (2?) hit-singles, let's celebrate and call me. Jaren geleden aan de vooravond van mijn eerste verre reis naar Nieuw-Zeeland heb ik geprobeerd mijn zenuwen wat te kalmeren mbv muziek en ik koos ervoor Let's Celebrate een paar keer te herhalen, niet zo zeer om de betekenis van de tekst.

Alhoewel de bassist er erg zin in lijkt te hebben, vind ik dit echt van die uitgesmeerde pakkende refreintjes over vijf/zes minuten. Als je het al niet kon uitstaan om vijf minuten lang let's celebrate, loving each other, needing each other te horen, begin dan zeker niet aan de schijf met bonustracks. Daar wordt het nog een minuut of twee verder uitgerekt. Ik heb ook wel het idee dat hun hitsingle een knock-off was op celebration van Kool and the Gang net één jaar eerder.