Heatmiser - Mic City Sons (1996)

Label: Caroline

1. Get Lucky (2:50)
  2. Plainclothes Man (3:28)
  3. Low-Flying Jets (2:50)
  4. Rest My Head Against the Wall (3:31)
  5. Fix Is In (4:38)
  6. Eagle Eye (2:18)
  7. Cruel Reminder (2:41)
  8. You Gotta Move (2:08)
  9. Pop in G (3:18)
  10. Blue Highway (2:48)
  11. See You Later (3:43)
  12. Half Right (4:22)
De laaste twee nummers staan ook op New Moon. De originelen mogen er zeker ook wezen.

avatar van Poles Apart
Van alle Heatmiser albums vind ik persoonlijk dit de sterkste, de productie is beter en volwassener, er is meer afwisseling, kortom, een verbetering t.o.v. "Cop And Speeder".

Deze komt ook, qua geluid en sfeer, het dichtst in de buurt van de solo platen van Elliott Smith. Ideale instapper dus voor iedereen die nog niet zo bekend is met de band.

Laatst eens alle Heatmiser-nummers geschreven door Elliott achter elkaar beluisterd en dan valt wel op de ontwikkeling hiervan wel op. In het begin is het nog typische vroege 90's grunge-achtige rock, maar gaandeweg komt de nadruk meer op de melodieën te liggen en minder op het volume. De nummers van zijn hand op dit album doen niet veel onder voor die van zijn eerste soloplaten, al heeft hij de echte toppers wel bewaard voor met name zijn tweede album. Hier vind ik met name The Fix Is In erg mooi.

avatar van Juul1998B
Ik vind dit goed hoor dus daar niet van, maar dit is toch gewoon een elliot smith copycat?
Edit, dit is elliot smith na wat research werk, lmao.
Dan heb ik niks gezegd.