Elvis Presley - Burning Love and Hits from His Movies (1972)

Label: RCA Camden

1. Burning Love (2:53)
  2. Tender Feeling (2:36)
  3. Am I Ready (2:28)
  4. Tonight Is So Right for Love (2:16)
  5. Guadalajara (2:48)
  6. It's a Matter of Time (3:05)
  7. No More (2:26)
  8. Santa Lucia (1:14)
  9. We'll Be Together (2:19)
  10. I Love Only One Girl (1:53)
avatar van stereo
ik heb vandaag 'ontdekt' dat ik 2 versies van dit album heb:
deze burning love and hits from his movies
en movie rocks, ze hebben identiek dezelfde tracklist en label het eninge verschil: Burning Love is uit 1972 en Movie Rocks uit 1975 (de hoes verschilt ook...)

Verder geen slecht album. I Love Only One Girl is mijn favoriet.

avatar van fish
Burning love is natuurlijk een geweldig nummer; onbetwistbaar. Daar moest in 1972 dit album het dan ook van hebben dat uitgebracht werd op een budget label van RCA.

De rest van de titel is lachwekkend daar geen van die liedjes een hit is geweest. De meesten zijn niet eens op single uitgebracht. En terecht; Guadalajara en Santa Lucia zijn van beduidend mindere kwaliteit en dat is inderdaad eufemistisch gesteld.

It's a matter of time is een mooi liedje, maar zeker geen hit en ook niet uit een film. Gewoon de b-kant van de Burning love singel.

Een zogenaamd uitmelkprodukt....

Camden, het budget label van RCA heeft begin jaren 70 tot heel ver daarna een heleboel van deze goedkope Elvis-compilaties uitgebracht. Later zijn ze opnieuw verschenen op het ook zo budget-label Pickwick in samenwerking met RCA.
Het is wel vreemd al die songs die niets met elkaar te maken hebben, met uitzonderingen zoals bijvoorbeeld de gospel-compilatie You'll Never Walk Alone en Elvis' Christmas Album.
Pickwick-albums waren goedkope lok-LP's die vooral in supermarkten te vinden waren.
Ik ben meer geinteresseerd in Elvis reguliere discografie en de officiele verzamel-LP's.
Toch heb ik een aantal van deze Camden-gevallen in mijn collectie. Ik kwam ze toevallig een keer voor heel weinig tegen op een rommelmarkt en kon ze dus niet laten liggen.

avatar van spinout
Er had een uitstekend album in de opnamen van 1972 gezeten, zoals Burning Love, It's a matter of time, Always on my mind, Seperate Ways, For the good times, Where do I go from here en Fool + een paar live tracks of oudere opnamen er bij. Vreemd genoeg verkocht het Burning love album toch heel redelijk. Ik heb hem ook.

avatar van spinout
Het verkocht heel redelijk vermeld ik hier boven, wat in aantallen 2,021,750 betekent. Meer dan redelijk dus.

avatar van spinout
Het verkoopcijfer hierboven geldt slechts voor Japan en de VS. Wereldwijd zijn er tot 2002 zo'n 4 miljoen van verkocht.