Renée - Reaching for the Sky (1980)

Label: CNR

1. Dry Your Tears (3:08)
  2. Lay Me Down (3:47)
  3. Sadman (3:21)
  4. Just One Look (3:31)
  5. It's Absurd (3:13)
  6. Jimmy (4:23)
  7. Come Closer (4:01)
  8. Change Your Style (3:13)
  9. Reaching for the Sky (3:10)
  10. Stranded Lady (3:09)
Geweldig album, een aanrader! De mooie stem van zangeres Anja (Renee), de goede muzikanten op dit album en de experimentele nummers maken deze LP toch wel een beetje een Nederpopklassieker, ondanks dat 'ie enigzins ondergewaardeerd is gebleven. De opvolger 'The future none can see' uit 1982 had duidelijk veel meer succes.

Toptracks; Dry your tears en het wat hevigere 'It's absurd'. En natuurlijk die rij aan Tipparade-hits die van deze plaat afkwamen; 'Sad man', 'Jimmy' en 'Come closer'.

avatar van Ceasar
Dit is een leuke plaat, maar experimenteel???? Dat dacht ik toch niet.
Gewoon leuke pop met af en toe een rockrandje en hier en daar reggea-invloeden. Luisteraars die op zoek zijn naar echt experimentele muziek moeten deze plaat toch echt links laten liggen.