Steve Jablonsky - D-War (2007)

Alternatieve titel: Dragon Wars

Score
Label: Milan

1. Immogi (2:19)
  2. The Legend Awakes (5:57)
  3. Village Attack (5:40)
  4. Love Theme (1:40)
  5. Yeouijoo (2:57)
  6. General and His Army (1:00)
  7. Second Life (1:18)
  8. Destiny (2:55)
  9. Battle in the Sky (2:24)
  10. Hypnosis and Flashback (2:32)
  11. Cafe Attack (1:58)
  12. Rooftop Showdown (2:31)
  13. The Altar (2:22)
  14. Buraki (2:52)
  15. D-War (2:01)
  16. Farewell (2:41)
  17. Arirang (3:16)
Vermakelijk bombasme, maar het blijft natuurlijk van een erg simpel niveau. Je kunt duidelijk horen dat Jablonsky hier alvast aan het opwarmen is voor Transformers, de blockbuster waar hij deze zelfde stijl net wat bevredigender uitwerkt.

Wel blijft het vervelend dat de beste man telkens weer zo duidelijk moet quoten uit andere scores. Hier is dat Lady in the Water, die van grote invloed blijkt op het hoofdthema. Dergelijke praktijken tonen toch Jablonsky's beperkingen als componist. Nee, dan heb ik toch liever Edward Shearmur's superieure Reign of Fire. 3*

Ik ben het eens met score-freak. De stijl is erg veel hetzelfde als van de Transformers score, maar niet zo uitgewerkt. En ook Lady in the Water hoorde ik hierin terugkomen. De actie themes zijn voor mij matig. Het zijn vooral de drama/romantiek themes die ik mooi vind op deze CD. Vooralsnog het aanschaffen waard! 3*

heel mooie score. ik vond de stijl bekend kennen en nu lees ik dat hij transformers ook gedaan heeft. ik vind deze stijl heel mooi. zijn een paar mooie nummers op de cd.