L7 - Bricks Are Heavy (1992)

Label: Slash

1. Wargasm (2:40)
  2. Scrap (2:53)
  3. Pretend We're Dead (3:53)
  4. Diet Pill (4:21)
  5. Everglade (3:18)
  6. Slide (3:39)
  7. One More Thing (4:07)
  8. Mr. Integrity (4:06)
  9. Monster (2:56)
  10. Shitlist (2:55)
  11. This Ain't Pleasure (2:42)
avatar van RPJvdH
Shitlist is leuk (vanwege de film Natural Born Killers), de rest totaal oninteressant

pretend we're dead is echt vet
mooi nummer de rest ken ik niet

avatar van Dielie
vette schijf van vrouwen met ballen aan hun lijf, vanuit de tijd dat grunge de scepter zwaaide, weg met springerige, puisterige gitaarbandjes, da was nog keer ne tijd van echte 'bands' (y)

avatar van Paalhaas
Dielie schreef:

avatar van Seamus
Hell yeah, goeie plaat !

avatar van Cabeza Borradora
Dat rockt en beukt toch lekker, en dan die stem erover, coool!

avatar van Lexicon Devil
Ik vind dit toch echt veel meer dan Shitlist en Pretend we're Dead.

Wargasm en This is Please oa zijn echt vette tracks man!

avatar van Country Trash
Wijdbeense pose, hoofd achterover, luchtgitaar in de aanslag, rochel in de lucht en knallen... Dit plaatje gaat al een dikke 15 jaar mee in mijn collectie en is altijd nog een plezier om op te leggen, behalve jeugdsentiment blijft dit ook een lekker vettig rockalbum (dat door de gitaren soms zelfs naar metal neigt zou ik durven zeggen), en qua coolheid is dit echt wel top, ruige wijven hebben altijd een streepje voor

avatar van Lexicon Devil
Lexicon Devil schreef:
Ik vind dit toch echt veel meer dan Shitlist en Pretend we're Dead.

Wargasm en This is Please oa zijn echt vette tracks man!

Ik bedoel This ain't pleasure natuurlijk... :S

avatar van frolunda
Ik wou dat mijn toenmalige vriendin in deze band had gezeten,was het misschien nog allemaal goed gekomen.........nu rest me alleen nog Bricks are heavy en dat is ook OK;ruige,smerige en ter gelijkertijd lekkere rock plaat waar het ene hoogtepunt wordt afgewisseld door het andere (3,4,6,10 en 11 zijn de beste).Gaaf met roestige randen.

avatar van The_CrY
Fantastisch album! Lekker lompe en ruige rock met een rebels karakter. Het kraakt aan alle kanten en de afwisseling tussen af en toe een poppy refreintje en aan de andere kant een enorm gekrijs met monotone, hypnotiserende riffs is anno 2020 nog steeds verfrissend. Prettig vind ik ook dat de invloed van grunge op deze dames nog niet zo duidelijk is; ze staan nog met 1 been in de jaren 80 hard rock. Zeer fijne ontdekking.

avatar van Funky Bookie
lekkere ruige rockplaat. Ik snap de associatie met grunge. Bevalt prima.

avatar van Film Pegasus
Producer Butch Vig werkte een jaar eerder nog aan het album Nevermind van Nirvana en kent het genre dus. L7 is dan wel geen Nirvana, hij zorgt mee dat het album een zeer aangename grungeplaat geworden is. Een wat onderschat pareltje uit de 90's dat een dik half uur duurt. Met Pretende we're dead als gekende single.

avatar van Martijn Jonkers
Pretend We’re Dead vind ik één van de beste rocknummers van de jaren 90