Hoodoo Gurus - Crank (1994)

Australiƫ

4. Nobody (4:24)
  5. Form a Circle (3:40)
  6. Fading Slow (4:18)
  7. Gospel Train (2:58)
  8. Less Than a Feeling (3:34)
  9. You Open My Eyes (3:17)
  10. Hypocrite Blues (3:02)
  11. I See You (1:59)
  12. Judgement Day (3:12)
  13. The Mountain (4:30)
  14. Road Hog * (2:31)
  15. Wait for the Sun * (3:18)
  16. End of the Line * (4:03)
  17. Television Addict * (2:47)
  18. Something I Forgot to Say * (2:55)
  19. Deform a Circle * (5:32)
  20. Wimp * (3:00)
  21. I Heard Her Call My Name * (2:42)
  22. Turn Up Your Radio ('95) * (3:31)
avatar van Rainmachine
De Hoodoo Gurus, wat was het toch een toffe band met hun eerste 3 albums. Het spelplezier spatte er aan alle kanten af. Ik ben de band altijd wel blijven volgen maar de albums werden steeds iets minder. Ik heb dit album nu recent als reissue gekocht met 9 bonusnummers, we zijn 30 jaar verder en dit album is nog steeds prima te pruimen ook al word ik op een gegeven moment wat moe van het drammerige karakter van sommige nummers. Maar er staan toch wel een paar zeer fraaie nummers op en dan valt vooral Fading Slow op met zijn lekkere langzame start wat overgaat in een mooie gitaarexplosie. Verder een redelijke plaat met missers en hoogtepunten. Ik zet 'm voor nu op 3.5 ster.