Gorillaz - D-Sides (2007)

Hip-Hop / Pop
Label: Parlophone

1. 68 State (4:48)
  2. People (3:27)
  3. Hongkongaton (3:33)
  4. We Are Happy Landfill (3:39)
  5. Hong Kong [New Version] (7:14)
  6. Highway (Under Construction) (4:20)
  7. Rockit (3:33)
  8. Bill Murray (3:52)

met The Bees

9. The Swagga (4:57)
  10. Murdoc Is God (2:26)
  11. Spitting Out the Demons (5:10)
  12. Don't Get Lost in Heaven [Original Demo Version] (2:29)
  13. Stop the Dams (5:38)

met Ghostigital

14. DARE [DFA Remix] (12:14)

met Shaun Ryder

15. Feel Good Inc [Stanton Warriors Remix] (7:24)

met De La Soul

16. Kids with Guns [Jamie T's Turns to Monsters Mix] (4:22)
  17. DARE [Soulwax Remix] (5:42)

met Shaun Ryder

18. Kids with Guns [Hot Chip Remix] (7:09)
  19. El Mañana [Metronomy Remix] (5:44)
  20. DARE [Junior Sanchez Remix] (5:26)

met Shaun Ryder

21. Dirty Harry [Schtung Chinese New Year Remix] (3:53)
  22. Kids with Guns [Quiet Village Remix] (10:08)
avatar van Leonard91
Alweer een b-sides? Nouja, staan paar prachtige nummers op als Hongkong en ook Highway (under construction), maar ook een paar echt tragisch slechte nummers en dat is jammer. De remixes zijn wel aardig, en halen het cijfer een beetje omhoog maar hoger dan een drie kan ik hier toch echt niet voor geven.

123crap
Keek er lang naar uit en ben heel teleurgesteld.
Alle tracks zijn saai, er zit geen funk meer in.

avatar van T.A.
Hongkong is wel een pareltje. Daarna houdt het snel op ja.

avatar van Leonard91
Nog eens herbeluisterd en eigenlijk is de hele eerste cd aardig tot goed. De remixes hadden ze weg kunnen laten want zo bijzonder zijn de meeste niet. halfje erbij.

Deze cd is bijna perfect. Ik denk dat je wat tijd nodig hebt om het allemaal goed te beluisteren. Wat veel mensen vergete is dat gorillaz een hiphop formatie is. Vooral in de remixes komt het terug. De remix van kids with guns met Jamie T is nagenoeg perfect; De vocalen van de rapper zijn zo typisch engels en de tekst zijn zo typisch deze tijd. De boodschap is zo duidelijk. Don't get lost in heaven (original demo) is zo ver verbogen van het orgineel maar toch zo muzikaal. Echt iets voor mij. De junior sanchez versie van Dare vind ik eigenlijk zelfs beter klinken. De soulwax versie vind ik een beetje teveel van het goede.

ik wacht op hun laatste album

luijsterburg
riku schreef:

ik wacht op hun laatste album

Hiphop formatie?!?, het is gewoon een popgroep hoor, ze spelen hiphop, rock, punk etc. maar hoe kom je aan hiphop formatie? Ben je niet in de war met Del tha funkee homosapien ofzo?

Dit album vond ik erg tegenvallen, waarop Gorillaz en demon days vrijwel alleen maar goeie nummers stonden staan er hier maar een aantal echt goeie op.

echte toppers zijn: Dare (junior sanchez remix), Dirty Harry [Schtung Chinese New Year Remix], the Swagga en Rockit

3.0*

avatar van Stapler
Lol.. anders samplen ze even the macarena op Rockit
Het is bij de weg wel een erg grote tegenvaller dit album

Lekker album, remixen zijn gewoon een leuk extratje, maar over het geheel luistert het gewoon lekker weg.. en al die mixen van Dare... ze zijn allemaal een feestje!!

Bij mijn cd is cd1 als cd 2 benoemd en vice versa..... Hebben meerdere mensen dat?

avatar van Arrie
Hong Kong is prachtig! Misschien wel het beste Gorillaz-nummer en dat wil heel wat zeggen, aangezien ik beide reguliere Gorillaz-albums op 5* heb staan. Ik ben dan ook wel een beetje een fanboy.

avatar van Darkzone
Een erg fijne verzamelaar! Een stukken beter te beluisteren dan de reguliere albums van de Gorillaz waar ik niet doorheen kan komen :s Daar kom ik maar tot 3 of 4 leuke tracks, maar op deze verzamelaar staan er maar een paar die ik níét leuk vind. Zegt genoeg denk ik. Heel wat nummers knappen hier op.

Desondanks toch knap dat Damon Albarn deze gimmick zo lang weet te rekken en vol te houden.

avatar van dynamo d
Hong Kong is een erg goed nummer. De rest zal ik niet zo vaak opzetten.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
CD 1 bevat enkele briljante nummers en is een goede showcase van het talent van Damon Albarn om totaal originele nummers te maken. Hong Kong is een pareltje, Spitting Out the Demons is dik en We Are Happy Landfill en 68 State zijn hier ook twee goede voorbeelden van. Een aantal nummers zijn niet meer dan een demo, dat vind ik dan weer jammer.

Het is duidelijk dat deze nummers de B-sides zijn. Naast Hong Kong haalt niks het niveau van hun drie reguliere albums. Als ik hierbij optel dat de remixen me weinig tot niks doen vind ik een 3.5* een mooie score.

avatar van Der Untergang
de remixen zijn wel aardig, vooral de eerste is leuk met nummers als Highway, Spitting out the Demons en Bill Murray, jammer van Hongkong, snap echt niet wat er mooi aan moet zijn.

*3,5

avatar van niels94
Uiteraard bijzonder wisselvallig. Bevat enkele pareltjes die je als Gorillaz fan niet mag missen (Hong Kong, Stop The Dams, We Are Happy Landfill, Hongkaton) en nog een boel degelijke nummers, ook een paar mindere. Verder zijn de dan de remixen, die zijn weinig interessant, hoewel er toch wel een aantal sterke remixen zijn, soms met een grappige insteek. Al met al vind ik dit 3,5* waard.

avatar van niels94
Stop The Dams is écht geniaal, trouwens