Merry Pierce - The Warm Aquarium (2007)

Label: Excelsior

1. The Media (3:43)
  2. The Town Where We Used to Live (3:59)
  3. Kenny Rogers' Son (2:43)
  4. Right Or Wrong (3:48)
  5. Easy Come, Easy Go (3:44)
  6. Mount Saint Elsewhere (4:06)
  7. Untitled (4:00)
  8. 7 Weeks (3:57)
  9. Californian Girls (3:36)
  10. Interlude Overture (1:07)
  11. Audrey's Dance (7:38)

met Anneke van Giersbergen

avatar van bonothecat
Best aardige cd, maar het blijft wel in de hoek van het standaard "excelsior" geluid. Ze hebben bij excelsior best kijk op leuke bandjes, maar eens iets heel anders zou ook wel eens leuk zijn. Het blijven nu toch teveel "Daryll Ann-achtige" bandjes.

avatar van otherfool
Deze hele plaat is in zijn geheel te beluisteren op last.fm. Beach, Blanket, Bingo heb ik nog wel ergens achterin de kast staan maar ik was Merry Pierce tot ik op dit feit gewezen werd volledig kwijtgeraakt (7 jaar is ook wel *erg* lang).

Ik vind het eigenlijk een nogal aardige cd met vooral veel referenties aan Grandaddy, van mooie, soms lome liedjes als Kenny Rogers' Son, Easy Come, Easy Go en Untitled kan ik echt genieten. Op de laatste song verzorgt Agua de Annique overigens de zang, ik ben er nog niet uit of dat nu een geslaagd of mislukt experiment valt te noemen...

3,5*.

avatar van spoiler
Veel te lage score voor deze prachtige plaat .