Ennio Morricone - Da Uomo a Uomo (2004)

Alternatieve titel: Death Rides a Horse

Italiƫ
Score
Label: GDM

1. Da Uomo a Uomo (3:17)
  2. A Man and a Whistle (3:23)
  3. Alone in the Nights (3:27)
  4. Da Uomo a Uomo (3:24)
  5. Mistico E Severo (3:08)
  6. Monody for Guitar (2:39)
  7. Rabbia E Tristezza (2:57)
  8. Noturno Per Chitarra (2:52)
  9. Da Uomo a Uomo (3:24)
  10. Ghost (0:47)
avatar van Toon1
Om een of andere reden heb ik deze soundtrack nog nooit beluisterd. Heb de film gezien en ken eigenlijk alleen het titelnummer. Dat is wel weer een fantastisch nummer, zoals we gewend zijn van Morricone . Ik ga op zoek naar de hele soundtrack!

neo
Een ''reguliere'' Morricone; een thema wat keer op keer herhaald wordt Werkelijk geweldig hoe steeds weer dezelfde stemmen te horen zijn in het thema wat keer op keer in variatie totaal niet verveeld. Het is helemaal magisch als je dan ook nog een normaal gezongen versie aan het einde hoort.

avatar van frolunda
Vrij korte score van Ennio Morricone waarin ook nogal wat herhaling zit. Op de Spotify versie hebben ze het zelfs nog weten te rekken tot 26 nummers, met veel versies van dezelfde tracks.
Dat is me een beetje te veel van het goede maar het album hier, met een lengte van een klein half uur laat eens te meer de klasse van de Italiaanse soundtrack expert horen. Zeker als je in ogenschouw neemt dat Morricone in deze periode (1966-1968), in een tijdsbestek van zo'n drie jaar nog verantwoordelijk was voor ruim vijftig andere film scores waaronder klassiekers als The Good, the Bad and the Ugly, Navajo Joe, The Mercenary, The Great Silence en Once Upon a Time in the West. Een bijna niet te bevatten prestatie.
Van Death Rides a Horse zijn vooral het hoofdthema (met de prachtige groepszang), A Man and a Whistle waarvoor hetzelfde geldt en Noturno Per Chitarra, waar de akoestische gitaar de hoofdrol vervuld erg mooi. Al komen de sterke punten van dit trio ook weer vaak terug in de overige tracks, dus erg groot is het onderscheid niet.
En dat alles levert dan, bijna logischerwijze een solide, compacte en tevens erg mooie score op.