menu

James Newton Howard - Michael Clayton (2007)

mijn stem
3,00 (8)
8 stemmen

Verenigde Staten
Score
Label: Varèse Sarabande

  1. Main Titles (2:11)
  2. Chinatown (2:27)
  3. Drive to the Field (1:34)
  4. Just Another Day (2:20)
  5. Meeting Karen (2:46)
  6. Looking for Arthur (1:41)
  7. U North (1:49)
  8. Arthur and Henry (2:11)
  9. Times Square (3:38)
  10. Mr. Verne (2:28)
  11. I'm Not the Guy You Kill (6:57)
  12. Horses (2:13)
  13. 25 Dollars Worth (6:26)
totale tijdsduur: 38:41
zoeken in:
avatar van JohnWilliams
2,5
wow, hoort dit zo wazig te zijn...
Ondanks dat, heeft iemand al korte demo's gehoord?

avatar van JohnWilliams
2,5
Ik heb de score beluisterd...wat een tegenvaller.

4,0
neo
Fijne score in de film. Erg in ljin van een Cliff Martinez of Desplat's Syriana qua koudheid. Veel electronisch pulserende geluiden en sferen zorgen voor de nodige spanning. Nadeel is wel dat het soms gewoon hinderlijk goedkoop en hol klinkt. Maar eens proberen op cd, maar denk niet dat het in de buurt komt bij eerer genoemde voorbeelden.

avatar van dynamo d
Ik luister nu naar de track I'm not the Guy You Kill en klinkt erg goed. Begrijp niet goed waarom de score hier zo laag is maar wellicht komt dat omdat ik slechts alleen genoemde track heb beluisterd.

4,0
neo
Meer omdat veel filmmuziekfans weinig hebben met identiteitloze, atmosferische muziek.

avatar van dynamo d
Ah, dan ga ik 'm toch maar eens proberen want ik houd wel van wat aparts.

2,5
neo schreef:
Meer omdat veel filmmuziekfans weinig hebben met identiteitloze, atmosferische muziek.


Nee, omdat deze track gewoon de beste is van de hele hoop

4,0
neo
Het komt natuurlijk op hetzelfde neer....

yorgos.dalman
neo schreef (en terecht):

Erg in ljin van een Cliff Martinez...


Verbaast me niks. Steven Soderbergh is een van de uitvoerende producers van de film en Soderbergh heeft Martinez natuurlijk als huiscomponist.

En, by the way, zo identiteitsloos vind ik deze score nou ook weer niet. Sfeervolle, bij vlagen ongrijpbare ambient.

4,0
neo
De score is dan ook niet identiteitsloos, maar mist een duidelijk herkenbaar melodieus thema. Dat geeft voor mensen een houvast en daarmee een zekere identiteit. Natuurlijk kan dat ook op andere wijzen.

yorgos.dalman
Oké, neo, begrepen.

Maar het hoeft toch ook weer niet per se een gemis te zijn. Andrei Dergatchev's score voor de Russische film The Return heeft ook nauwelijks een melodie of thema - blijft wel een sterk staaltje ambient muziek voor een krachtige film. Dat bedoel ik eigenlijk maar...

Of, om eens in jouw eigen woorden te spreken:

Maar filmscores kunnen ook puur ambient zijn en kunnen ook een groot mystery omvatten...

Gast
geplaatst: vandaag om 03:22 uur

geplaatst: vandaag om 03:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.