Herbie Hancock - Takin' Off (1962)

Jazz
Label: Blue Note

1. Watermelon Man (7:07)
  2. Three Bags Full (5:25)
  3. Empty Pockets (6:10)
  4. The Maze (6:47)
  5. Driftin' (6:55)
  6. Alone and I (6:27)
  7. Watermelon Man [Alt. Take] * (6:34)
  8. Three Bags Full [Alt. Take] * (5:32)
  9. Empty Pockets [Alt. Take] * (6:27)
avatar van Alainmestreech
Heerlijke plaat!!
Watermelon Man staat in een andere versie op het latere en geniale Headhunters.

avatar van PaulieWalnuts
Alainmestreech schreef:
Heerlijke plaat!!
Watermelon Man staat in een andere versie op het latere en geniale Headhunters.

Ik vind deze versie echt wel beter eigenlijk.

avatar van Alainmestreech
Ja kan ik begrijpen.
Zit natuurlijk wel een stijlverschil in en het is een versie van bijna 10 jaar later. Dit is nog echte Jazz.

Father McKenzie
Head Hunters is ook echte jazz, alhoewel, tja, toch meer fusion eigenlijk; er zit een flinke scheut funk en soul in verweven.
Deze debuutplaat is overheerlijk, dit is onversneden jazz, zeg maar, haha!
Maar ik hou ook erg van Head Hunters. Hancock heeft zoveel prachtplaten gemaakt; Maiden VOyage, Speak Like a Child, Inventions & Dimentions..... Véél te weinig jazzliefhebbers op MuMe en dus ook nogal weinig Hancockfanaten, het leven kan wreed zijn...

avatar van heinonlein
Deze plaat stond ergens onderaan m'n verlanglijstje, omdat ik redeneerde dat 'n debut-album een artiest in z'n kinderschoenen laat zien. Foute redenering natuurlijk: Hancock staat allang niet meer in dit schoeisel als hij deze plaat opneemt. En 't duurt nog 'n hele tijd voor hij dit niveau weer overtreft (vind ik dan).

WPE
Al was het maar voor "Watermelon Man" dat het album een 4 waard is. Maar...heel het album is erg goed, en het geeft aan dat Herbie echt een heel goede muzikant is, dat hij het op zo'n jonge leeftijd al voor elkaar kreeg om werk van dit niveau af te leveren. Laat ik het zo zeggen: hij heeft het met vlagen echt veel minder goed gedaan...