Benny Neyman - Genesis (1987)

Label: CNR

1. Mensen (3:30)

2. Steven (3:35)
  3. In een Donkere Kerstnacht (4:21)

met Bonnie St. Claire en De Mastreechter Staar

4. Ga Niet Weg van Mij (3:33)
  5. Foto van Mam (2:36)
  6. Stille, Stille Nachten (3:55)
  7. De Wereld Is Nog Niet Vergaan (3:26)

met Jeroen van Barneveld en De Mastreechter Staar

8. Alleen Is Maar Alleen (2:43)
  9. Genesis (4:15)

met De Mastreechter Staar

10. Kerstdagen van Toen (3:47)
  11. De Illegaal (3:06)

met De Mastreechter Staar

12. Het Huis van de Kinderen Gods (4:20)

avatar van Madjack71
Er zijn best wel liedjes te bedenken die Benny Neyman mooi heeft uitgevoerd. Helaas kan ik die niet veel ontdekken op dit Genesis. Het is allemaal een beetje TE pathetisch, theatraal en te dik aangezet. Weinig vrolijkheid te ontdekken op deze grotendeelse kerstplaat. De cover van David Gates Alleen is Maar Alleen (I can't live without your love), is dan nog het mooiste wat Genesis te bieden heeft, maar dat is dan ook te danken aan het talent van Gates (Bread). Nee, ik denk niet dat Benny aan mij besteed is. De gebaren zijn mij net een beetje te veel van het goede.

Het lied Alleen is maar alleen was al eerder uitgebracht door Rob de Nijs op het prachtige album Met je ogen dicht uit 1980. Die tekst is dezelfde als deze, geschreven door Benny. Hier zingt hij het dus zelf.