Boogie Box High - Outrageous (1989)

geen stemmen

Label: SBK

1. Nervous (4:06)
  2. Jive Talkin' (4:05)
  3. Golden Soul (4:14)
  4. Revenge (3:48)
  5. Are You Just Using Me? (4:14)
  6. Soul Boy (4:24)
  7. Gave It All Away (4:13)
  8. Lover (4:18)
  9. Sweat (4:02)
avatar van musicfriek
Dit album is mij volledig onbekend op de hit Jive Talkin' (dit is niet het origineel) na natuurlijk. Nummer was in 1987 een hit, kwam dit album zo laat? De andere 2 nummers met George Michael ben ik wel benieuwd naar eigenlijk.

avatar van dvdschaaf
Same here!

Bedankt freddze voor een betere hoes

avatar van PEN15
ACK! Ik kende het genoemde overgetrokken cover van de BG's ook. Was inderdaad gehoord in 1987 (pfft precies dertig jaar geleden). Ik heb altijd gedacht dat ik het me maar verbeelde dat het George Michael was. Nah, het zal wel niet, gewoon een stem van iemand die dichtbij kwam of een na-aper.

Gisteren hoorde ik het nummer voorbij komen en dacht ..Boogie Box High, hûh? Dat gaan we eens opzoeken..en warempel!! Nou ja beter laat ontdekken dan voor altijd een mysterie.

Ik vind GM een legendarische zanger met uitmuntende zangkwaliteiten, maar ik vind het daarentegen zeer spijtig dat hij zoveel ging coveren.

avatar van gaucho
Dit zijn typisch van die one hit wonder albums waarvan de CD (en waarschijnlijk ook de LP) op de verzamelaarsmarkt opeens veel moeten opbrengen omdat ze zo zeldzaam zijn. Tja, twee jaar na je enige hit een album uitbrengen helpt ook niet echt natuurlijk...

Boogie Box High is in feite Andros Georgiou, een neefje van George, en het was voornamelijk vanwege die familieband dat hij George zover kreeg om mee te zingen op die hit. Volgens mij zingt-ie op die andere twee nummers van dit album voornamelijk backing vocals en is-ie niet zo uit duizenden herkenbaar als op Jive Talkin'. Ik heb er een download van, zal er nog eens naar luisteren, maar in mijn herinnering was het allemaal niet erg memorabel.

avatar van gaucho
Hoewel dit op het eerste gehoor helemaal niet onaardig klinkt. Zou zo op een album van George Michael hebben kunnen staan...