Phil Keaggy - Beyond Nature (1991)

Label: Myrrh

9. As Warm as Tears
  10. A Place of Springs
  11. When Night Falls
avatar van Queebus
Phil Keaggy is een Amerikaanse gitarist die door de lezers van Guitar Player werd gerekend als één van de beste fingerstyle en fingerpicking gitaristen ooit. De man is ook lijdend voorwerp van een gerucht dat Jimi Hendrix hem de beste ooit noemde. Iets wat Phil zelf hardnekkig tegenspreekt. In de gospelmuziek geldt hij ook als een hele grote meneer. Als je naar Beyond Nature luistert valt op dat hij zijn virtuositeit in dienst van het liedje stelt. Het is een prettig en rustieke akoestische gitaar album. Deze man verdient veel meer aandacht dan hij krijgt.