Streetlight Manifesto - Somewhere in the Between (2007)

Ska
Label: Victory

1. We Will Fall Together (4:49)
  2. Down, Down, Down to Mephisto's Cafe (5:03)
  3. Would You Be Impressed? (3:21)
  4. One Foot on the Gas, One Foot in the Grave (5:27)
  5. Watch It Crash (4:42)
  6. Somewhere in the Between (3:43)
  7. Forty Days (3:53)
  8. The Blonde Lead the Blind (4:49)
  9. The Receiving End of It All (5:18)
  10. What A Wicked Gang Are We Below (3:23)
Hier kijk ik heel erg naar uit. Tomas Kalnoky is niet zo creatief (2 albums en een EP-tje in pakweg 10 jaar), maar als hij wat uitbrengt zijn het ook gelijk klassiekers. En hij heeft hier zo lang over gedaan en het zo vaak uitgesteld dat de nummers nu toch tot in de puntjes geperfectioneerd moeten zijn.

Maargoed, we zullen zien. Mijn verwachtingen zijn in ieder geval hoog, misschien wel te hoog.

avatar van Mr. B
Forty Days is het beste nummer van 2007.

Verder vind ik dit album net iets beter dan Everything Goes Numb, maar eigenlijk ligt het in het verlengde van voorgenoemd album.

Ik ken de band nog maar sinds kort, maar wat een lekker album is dit zeg, moeilijk om stil te blijven zitten bij dit swingende blazersorkest.

Eindigt hoog in mijn Top 10.

Wat een ongelofelijk goede plaat weer zeg. Mijn verwachtingen waren heel erg hoog, en hij heeft het gewoon weer geflikt. Volgens mij kan Tomas Kalnoky geen slechte nummers schrijven. Ik ben ze in ieder geval nog niet tegengekomen.

The Receiving End of It All is trouwens misschien wel het beste wat ze ooit hebben gedaan.

avatar van Mr. B
Dat is inderdaad ook een supernummer, een van mijn favorieten op dit album. Wat mij betreft is elke nummer op dit album een favoriet.

Gisteren live gezien, als voorprogramma van Reel Big Fish, Errug gaaf! Vooraan gestaan, en de dikke neger heeft de show gestolen, geweldig was die! (dikke neger is trouwens totaal niet beledigend bedoeld, meer als constatering:P)

Zeer zeker de moeite waard! Lekker vrolijke muziek, erg goed!

avatar van Morsyd
heb ze toen ook gezien! idd ambiance al ferm voor het optreden van Reel Big Fish begon. en blijkbaar hebben ze in België ook een ferme aanhang want op het einde van het optreden van Streetlight Manifesto zag ik meer volk dan bij het begin van Reel Big Fish... ofwel stonden ze meer verspreid, kan natuurlijk ook zijn, maar beide de moeite!

avatar van lowieke
Voorprogramma van reel big fish? Kan een band nog erger beledigd worden????

kan hier maar niet genoeg van krijgen
met voorsprong de beste ska-band op het moment
(alleen ska-p komt in de buurt)
heb dit album thuis liggen==>grijsgedraait

angrygerman schreef:

(alleen ska-p komt in de buurt)

Onwijs bedankt voor de tip, Ska-P kende ik niet.

En Streetlight Manifesto is inderdaad een van de beste ska bands van dit moment.
Jammer dat er altijd zo´n tijd tussen zit voor er een nieuw album komt.

Mr. B schreef:

Onwijs bedankt voor de tip, Ska-P kende ik niet.

Jammer dat er altijd zo´n tijd tussen zit voor er een nieuw album komt.

naar het schijnt zou er dit jaar nog een nieuw album van streetlight moeten uitkomen. maar ik beloof je niets.
maar als er een album uitkomt stelt het zeker niet teleur.

ik kan je ook 'the planet smashers' aanraden.
of misschien ken je de band al.

avatar van Mr. B
Ik heb ondertussen wel deze erbij gezet, maar die is uit 2008.

Ska-P - Lágrimas Y Gozos (2008)