Tröckener Kecks - Betaalde Liefde (1985)

Label: TK

1. Naar de Top (4:00)
  2. Betaalde Liefde (3:40)
  3. De Split (3:30)
  4. Mijn Laatste Beer (3:10)
  5. Los Zand (4:00)
  6. Dood van een Held (4:20)
  7. Kom Terug, Rosa (4:40)
  8. Souvenir (3:00)
  9. Go to the Mosk (5:25)
luisteraart
'Mijn Laatste Beer'... het mooiste lied uit de geschiedenis van de Nederlandstalige popmuziek.

Mmm, moet zeggen dat ik Mijn Laatste Beer eigenlijk het minste nummer vindt van deze geweldige plaat: iets te theatraal en buiten de grenzen van Rick De Leeuw's zangkwaliteiten geplaatst in mijn oren.

luisteraart
Volgens mij is 'Naar de Top' toch wel het minste, en valt samen met 'Betaalde Liefde' een beetje uit de toon bij de rest.

Naar de Top is gewoon een leuk liedje over een jongensdroom van Rick de Leeuw. Prima toch!!

deric raven schreef:

Zeer zeker. Maar behalve Naar de Top, en Betaalde Liefde, is dit een veel meer dan prima stuk vinyl.

Absoluut.

Ik heb deze plaat pas 10 jaar na release leren kennen (kwam toen pas into Kecks, net in de periode dat het nou niet zo geweldig ging met de mannen) en heb hem helemaal grijs gedraaid. Het rijmschema van betaalde liefde zit erg grappig (en toch luisterbaar) in elkaar. En de teksten, ze gaan ergens over, in tegenstelling tot het "nederpop-geneuzel" uit deze tijd. Souvenir bljft favoriet.

avatar van freakey
Ik heb deze samen met 1 op 1.000.000 op 1 cd en dat is voor mij toch wel de meest ultieme TK plaat, hun 2 beste lp's op 1 cd!!!

(hoewel in de krochten van de geest met alle extra's op cd ook niet te vermaden is...)

avatar van Ernie Ball
De Kecks staan voor mij voor superavonden met bier, pogo en altijd geïnspireerde performances. Rick die dat rare lange lijf aan de microfoonstandaaard ophing, Bob/Rob die tekeer gaat als een beest, maar altijd cool blijft, Leo die onder een klots water zijn riffs drumt en natuurlijk Theo Theo Theo (klodders snot en spuug vliegen in het rond en na een optreden moet hij kapot geweest zijn)....... alleen daarom al!

avatar van Twinpeaks
Hier eigenlijk nooit iets over geschreven , wel sterren aan gegeven . Vanmorgen maar weer even op de draaitafel gehad. Blijft toch een heerlijke plaat . Los Zand en Souvenir blijven de parels hier . Heerlijke rammelrock van een hardwerkende band. Dat waren nog eens mooie tijden in zaaltjes als Buk Buk , Donkey Shot en het Witte Theater . Opa gaat terug in de tijd . Avondjes voor 12 en halve gulden gevuld met bier en een heerlijke sfeer. Ik ging heel veel naar de "betere" Nederpop bandjes (De Dijk , The Scene) maar ervoer nooit het ultieme live gevoel als bij de Kecks. 4 en halve ster blijven gehandhaafd .