Tröckener Kecks - De Jacht (1989)

Label: Torso

1. Alleen de Nachten (3:36)
  2. De Jacht Is Mooier Dan de Vangst (3:47)
  3. Geen Gewone Jongen (3:07)
  4. Wacht op Mij (3:18)
  5. Ver van Huis (4:42)
  6. Vanavond voor Altijd (4:43)
  7. Czaar Peterstraat (4:36)
  8. Nummer Een (2:55)
  9. C.S., 04:00 U. (5:15)
  10. De Stad die Mensen Eet * (1:39)
  11. Hoop Doet Leven [Live] * (4:24)
  12. 5 voor 12 [Live] * (3:14)
  13. Nu of Nooit [Live] * (3:20)
  14. Mooier Dan de Rest [Live] * (4:01)
  15. Czaar Peterstraat [Live] * (4:41)
  16. Betaalde Liefde [Live] * (3:40)
  17. Ver van Huis [Acoustic] * (2:24)
  18. Liever Blind [Live] * (3:21)
  19. L: Alleen de Nachten (Live R: MEER! [Live] * (4:54)
avatar van c-moon
Interessante Kecks plaat. En alleen al die song "De Jacht is mooier Dan De Vangst"... Een waarheid als een koe!!! Sublieme tekst, maar vooral een prachtsong... maar dat is niet alles.. op "De Jacht" staat wel meer moois natuurlijk, zoals "Vanavond Voor Altijd", "Alleen de Nachten"....

Fijn plaatje!

"Wacht Op Mij", hoe doeltreffend kan een tekst zijn. Dit is nou eens een mooi liefdesliedje; verder een mooi album. De top van nederlandstalige rock muziek.

De livekracht van de Kecks vind ik erg goed weergegeven hier, ondanks dat het gewoon een studioplaat is.

avatar van Twinpeaks
Mooi plaat met prachtige teksten en heerlijke opzwepende muziek.Tuurlijk was dit too much voor de hitparade's ,maar kwalitatief kon menig nederpop bandje hier een puntje aan zuigen.De opbouw van de muziek in C.S 04:00 ondersteund door de eenvoudige maar doeltreffende tekst,is huiveringwekkend.Czaar Peterstraat met het eenvoudige refrein:Er is maar 1 goede reden om nog hier te blijven ,dat ben jij,toont aan dat eenvoud toch wel zeer doeltreffend kan werken.

avatar van steven
mooie plaat van de kecks , misschien de mooiste. de rauwe rock randjes zijn er nog , en de tiener romantiek.
wacht op mij is geweldig vooral het eerste couplet.

avatar van freakey
Hier is ook een versie van met allerlei extra tracks, eens kijken of ik hem kan corrigeren....

avatar van rallywalt
Het eerste Kecks-album dat ik kocht, daarna volgde de liveplaat en 1/1000000. "Wacht op mij" springt er voor mij uit, simpel en duidelijk, niet mis te verstaan.