menu

Snoop Dogg - Missionary (2024)

mijn stem
2,84 (29)
29 stemmen

Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: Aftermath (II)

  1. Fore Play (1:15)

    met BJ the Chicago Kid

  2. Shangri-La (1:37)
  3. Outta da Blue (2:39)

    met Dr. Dre en Alus

  4. Hard Knocks (4:13)
  5. Gorgeous (2:56)

    met Jhené Aiko

  6. Last Dance with Mary Jane (3:05)

    met Tom Petty en Jelly Roll

  7. Pressure (2:22)

    met Dr. Dre en K.A.A.N.

  8. Another Part of Me (3:26)

    met Sting

  9. Skyscrapers (3:00)

    met Method Man en Smitty

  10. Fire (3:42)

    met Cocoa Sarai

  11. Gunz N Smoke (3:33)

    met 50 Cent en Eminem

  12. Sticcy Situation (3:08)

    met K.A.A.N. en Cocoa Sarai

  13. Now or Never (3:18)

    met Dr. Dre en BJ the Chicago Kid

  14. Gangsta Pose (2:56)

    met Dem Jointz, Stalone en Fat Money

  15. The Negotiator (2:22)
totale tijdsduur: 43:32
zoeken in:
avatar van Silky & Smooth
Nou, de eerste indruk is eigenlijk tenenkrommend slecht. Snoop Dogg mag dan bij vlagen nog hongerig klinken (al rapt hij voornamelijk zoals hij altijd rapt), maar vooral Dr. Dre valt tegen. De producties zijn echt heel matig en weinig onderscheidend. En nou is Dre nooit vies geweest om overbekende samples te gebruiken (lees: knippen/plakken), maar als je dat niet goed doet wordt het heel cheesy (Another Part Of Me) of nooit zo goed als het nummer waar de sample bekend mee is geworden (Shangri-La). Tom Petty op Last Dance With Mary Jane balanceert op het randje. Nee, dit viel meer tegen dan ik verwacht, en zeker gehoopt, had..... waarschijnlijk koop ik hem vanwege de hoes om daarna direct in de kast te zetten.

Niet verwacht dat deze nog kon tegenvallen, maar dat bleek toch te kunnen. Na drie keer luisteren is nagenoeg niets (positief) blijven hangen. Dan heeft Ice Cube het toch beter voor elkaar (al is Man down ook geen meesterwerk, daar hoor ik toch een stuk meer overtuiging.

avatar van thomzi50
3,5
Er valt inderdaad genoeg op aan te merken, maar ik vermaak me er toch echt mee. Al is het maar omdat met name Snoop zich ook zo duidelijk heeft vermaakt.

avatar van Yestsida
3,5
Ze hebben er ook een kortfilm van uitgebracht. Alus, Jhené Aiko en 50 Cent maken een verschijning, Method Man praat het aan elkaar.

avatar van lowieke
Ik heb het als ramptoerist aangezet, maar ik vind het niet te doen...

avatar van niels94
2,5
Nou, zo vreselijk is dit toch ook weer niet? Ik vind het minder erg dan gevreesd, maar helaas ook lang niet zo vermakelijk als stiekem gehoopt. Dat laatste heeft trouwens meer met Dre te maken dan met Snoop, die klinkt alsof hij er zin in heeft. Godzijdank hebben ze het geheel een beetje compact gehouden, dat wel. Benieuwd of dit veel teweeg gaat brengen, ik vraag het me af maar we zullen zien.

avatar van Delars
3,5
Minder slecht dan verwacht op basis van de reacties hier. Degelijk album. Wel overgeproduceerd, maar Snoop heeft plezier en is hongerig. Luistert ook makkelijk weg. Auto-achtergrond-muziek.

avatar van Yestsida
3,5
Zo slecht als het hier op de website doet uitschijnen is het allemaal inderdaad niet hoor. Wel is het pijnlijk duidelijk dat een collaboratiealbum tussen deze heren niet meer de gravitas van vroeger heeft.
Dit is het tweede album uit 2024 dat volledig geproduceerd is door Dr. Dre, dan is CASABLANCO wel een stuk sterker geproduceerd naar mijn mening.

avatar van Nr.4
Damn die producties, wat een verschrikking. Helaas voor Snoop, want die doet het wel ok. Dre heeft echt alle juice uit z'n beats geperst. Dooie boel waarmee vergeleken ik zelfs Compton een classic vind. Gauw iets opzetten met een ziel erin.

avatar van -marco-
3,5
Heb snoop wel eens slechter gehoord en Dre wel eens beter
Al met al nog een prima gemiddeld plaatje hoor en niet zo slecht als men hier doet vermoeden.

avatar van Flipm0de
2,5
Het is niet slecht, maar wordt ook nergens echt goed. Paar leuke nummers, maar verwacht niet dat ik dit album nog vaak ga opzetten. Hard Knocks is het hoogtepunt.

3,5
Nou nou nou… wat een negativiteit is er toch. Vind het een heerlijk album en helemaal van deze tijd! Goeie producties en lekkere flow

avatar van TheLegacy
2,0
Het beeldmateriaal van Complex geeft een leuk inkijkje hoe Dre Snoop coacht in de studio. Zoals wel vaker hebben we het dus voornamelijk aan Dre te danken dat Snoop hier zo hongerig klinkt. Wat we helaas, zoals hier al enkele malen vaker is benoemd, ook aan Dre hebben te danken zijn de Caribisch getinte, maar bovenal zielloze en ongeïnspireerde beats. Hoewel ik met name fan ben van het oudere Dre werk tot aan 2006 wist Compton mij nog best te bekoren, omdat het vernieuwend was. Hoogtepuntje is voor mij de beat van Sticcy Situation, maar ook die Isaac Hayes sample was eerder al toffer gedaan op The Puppet Master. Mocht er ooit nog een album komen van dit duo dan heb ik liever dat Dre terug grijpt naar de sound van een Boss' Life of Imagine, maar die kans acht ik helaas klein.

avatar van Yestsida
3,5
Mijn verwachtingen lagen te hoog.

Het beste duo in Hip Hop? Voor mij persoonlijk is het bijna onmogelijk kiezen tussen Dr. Dre & Snoop Dogg en UGK. Niet alleen dat, maar de naam van Dr. Dre brengt altijd torenhoge verwachtingen met zich mee. Hij is mijn favoriete producer allertijden en is naar mijn inziens ook wel het belangrijkste figuur in Hip Hop. Niemand anders heeft zoveel iconen wereldgroot gemaakt zoals hij dat gedaan heeft. Nu is het jammer genoeg zo dat zijn werk de laatste jaren bijlange niet meer het hoge niveau haalt van vroeger. Het was een verrassing dat CASABLANCO van Marsha Ambrosius dit jaar plotseling uitkwam, volledig geproduceerd was door Dr. Dre, uitgegeven werd door Aftermath én naar mijn mening uitstekend is. Ditmaal is Dr. Dre terug met zijn eerste ster, zou hem het nog eens lukken in 2024?

Sinds 2016 brengt Snoop Dogg onafhankelijk albums uit en mijn commentaar was steeds hetzelfde: leuk maar nergens blijft het echt bij. Al jaren roep ik dat, om de cirkel mooi rond te maken, zijn laatste album volledig geproduceerd zou moeten worden door Dr. Dre en Aftermath het zou moeten uitgeven. Of dit effectief zijn laatste album zal zijn lijkt me sterk, de rest is echter wel waarheid geworden. Anno 2024 krijgen we gewoon een nieuw album van Snoop Dogg dat volledig geproduceerd is door Dr. Dre en uitgegeven is door Aftermath(/Interscope) én Death Row!

De negatieve commentaren van iedereen snap ik heel goed, toch vind ik dit geen slecht album. Snoop Dogg heeft in jaren niet meer zo fris en gemotiveerd geklonken als hij dat doet op Missionary. Hij heeft er duidelijk zin in en rapt op een hoger niveau dan we na 31 jaar mogen verwachten van deze levende legende.

Dr. Dre blijkt jammer genoeg wat de spelbreker te zijn. Mogen we nog producties verwachten die je kan vergelijken met The Chronic, Doggystyle, 2001 en talloze hits voor verschillende artiesten? Misschien niet, het is duidelijk dat hij de laatste jaren te ver doordraait in zijn perfectionisme. De typische Dr. Dre-stijl hoor ik hier maar amper terug om eerlijk te zijn. Die stijl hoor ik wel meer terug in CASABLANCO, dat album klinkt ook veel vrijer en spontaner dan Missionary. Snoop Dogg's 20ste album is veel strakker geproduceerd en alles klinkt erg geregisseerd. Het ontbreekt hem in spontaniteit, Marsha en Dre maakten samen veel organischere muziek.

Shangri-La is een toffe opener waar Snoop meteen de toon zet. Outta da Blue is een tof nummer waar Snoop en Dre steeds back-&-forth gaan. Gorgeous is een prachtig nummer, misschien wel één van de enige nummers waar ik die typische Dr. Dre-sound in herken. Skyscrapers wordt volledig aan flarden gerapt door Method Man, wat blijft die man toch een beest.
Snoop Dogg, Eminem en 50 Cent samen op een Dr. Dre-beat leek altijd een droom, nu is die uitgekomen in de vorm van Gunz n Smoke. Oprecht vind ik dit nummer ook een hoogtepunt op deze LP, al had deze combinatie véél toffer werk met zich meegebracht een 15-tal jaar geleden.
Sticcy Situation is ook wel lekker, Dre doet zijn ding. Hetzelfde geldt voor Now or Never, BJ the Chicago Kid is een enorm ondergewaardeerde zanger.

Het was al jaren bekend dat Dr. Dre in feite al lang niet meer geïnspireerd wordt door Hip Hop, hij luistert ook niet meer naar de nieuwe lichting rappers. Last Dance with Mary Jane en Another Part of Me laten horen dat hij redelijk wat Rock opzet. Het nummer met Tom Petty en Jelly Roll vind ik nog wel een chill nummer, met de collaboratie met Sting is overduidelijk dé smet op dit studioalbum.

Puur theoretisch zou dit het album van het jaar geweest zijn voor mij persoonlijk. Jammer genoeg is dat anders uitgedraaid, realistisch gezien mocht dat echter geen verrassing zijn. Het is een leuk album geworden, eentje dat ik al veel gedraaid heb ook. "Leuk" is niet meteen wat je wil van Dr. Dre, zeker niet in combinatie met Snoop Dogg.

3,5*

avatar van Niek
Tsja, zit veel matigheid tussen helaas. Vooral Dre is z'n "touch" kwijt. Enige hoogtepunt voor mij is Skyscrapers en dan vooral Methical (blijft indrukwekkend hoe lang die vent rappend een hoog niveau blijft houden) en ook de korte bijdrage van Smitty (ken hem niet, maar vette delivery, heeft iets weg van Hova maar dan wat dieper ofso). Dat is gewoon een dikke track, ook productioneel fijn. Daar staan helaas meer dieptepunten tegenover, zoals Another Part of Me of de rap van 50 (ook voor zijn doen zeer matig). Verder nog een hoop middelmaat. Tegenvaller dus.

Niek schreef:
Tsja, zit veel matigheid tussen helaas. Vooral Dre is z'n "touch" kwijt. Enige hoogtepunt voor mij is Skyscrapers en dan vooral Methical (blijft indrukwekkend hoe lang die vent rappend een hoog niveau blijft houden) en ook de korte bijdrage van Smitty (ken hem niet, maar vette delivery, heeft iets weg van Hova maar dan wat dieper ofso). Dat is gewoon een dikke track, ook productioneel fijn. Daar staan helaas meer dieptepunten tegenover, zoals Another Part of Me of de rap van 50 (ook voor zijn doen zeer matig). Verder nog een hoop middelmaat. Tegenvaller dus.
50 rapt al jaren toch niet goed meer, daarin vind ik het zo knap van eminem, van al deze lui waar ik vroeger fan van was, is het alleen em die voor mij nog het niveau haalt tegenwoordig. Heel shady/aftermath en g unit is helaas niks meer van over.

avatar van Silky & Smooth
NicksterrrNL schreef:
50 rapt al jaren toch niet goed meer, daarin vind ik het zo knap van eminem, van al deze lui waar ik vroeger fan van was, is het alleen em die voor mij nog het niveau haalt tegenwoordig. Heel shady/aftermath en g unit is helaas niks meer van over.
Lloyd Banks is nog wel de moeite waard toch?

Silky & Smooth schreef:
(quote)
Lloyd Banks is nog wel de moeite waard toch?
die is mij eerlijk gezegd ontschoten, zie net dat die ook een nieuw album heeft

avatar van Kondoro0614
3,5
Lol, zurigheid is hier weer maximaal zo te zien. Ik kan me niks vinden in al het negatieve wat hier wordt geschreven, en al helemaal niet in dat lage gemiddelde. Maar ik snap het misschien ook wel, het is natuurlijk nergens meer het werk wat we van vroeger kennen, het tegengestelde zelfs; ik vond het ook allemaal best vlak. De beats zijn zeker niet meer Dre waardig maar, ik vond ze wel gewoon leuk. En het belangrijkste van alles, ik vermaakte mij heel erg met dit album. Ik vond hem tevens ook gewoon lekker om tijdens het wandelen te luisteren en verveelde in mijn ogen nergens.

Toch blijft het jammer dat als je namen als Snoop, Dre, 50 en Eminem op één track zien staan, het nummer er eigenlijk helemaal niet uit springt. Sterker nog, ik vond het zelfs allemaal helemaal niet zo heel bijzonder. Toch wel een matig nummer in mijn ogen, en daar baal ik dan ook wel behoorlijk van. Dit zijn van die tracks waar je vroeger je vingers bij af kon likken, en dat is helaas nu niet het geval.

Maar, Dogg doet gewoon wat hij wil en het klinkt alsof hij er zin in had. Toch gewoon een leuk album, en zelfs nog beter dan ik had verwacht. Maar dan vond ik die van Cube toch een tikkeltje beter.

avatar van Funky Bookie
3,5
Snoop is in topvorm. Hij klinkt gretig en is scherp.
De productie van Dre valt mij echter wat tegen. Het is allemaal erg dertien in een dozijn.

Overall is het een prima plaatje, maar mijn verwachtingen waren wel hoger.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:17 uur

geplaatst: vandaag om 18:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.