Tröckener Kecks - Andere Plaats, Andere Tijd (1992)

Label: Ariola

9. Laaiend Vuur
  10. Het Komt Nooit Meer Goed
  11. Alles Wankelt
avatar van Gert P
Toch wel mooie plaat ondanks dat hij al oud is stond hier nog geen reactie.

Dit is volgens mij de beste van ze tenminste van welke ik ken van ze.
De jaren van verschil over een tiener die vroeg naar bed moet, Het komt nooit meer goed van de tv serie met rijk de Gooijer die de norse buurman speelt en altijd alleen maar moppert en wantrouwd.
Cover van Boudewijn de Groot die wat minder is meaar wel rockt.

avatar van Twinpeaks
De plaat die kwam na het ruiken aan hitparade succes.De Kecks werden op waarde geschat ,en men schreefde tune voor de serie In Voor en Tegenspoed.(Het Komt Nooit Meer Goed).Laaiend Vuur werd geschreven door Huub van der Lubbe van De Dijk,en das goed te horen ook.Op 1 of andere manier past dit de Kecks niet.De Jaren van Verschil(over de kostschoolperikelen van Rick de Leeuw en Leo Kenter)is hier de parel.met de prachtzin:Je wilt de wereld aan je voeten ,maar hij grijpt je bij de keel.De Boudewijn De Groot cover is te hoempapa voor de Kecks.Ze hebben ooit Jimmy gecoverd en die zou hier beter hebben gepast,maar ok.Wat rest zijn pure Kecks songs,die een toen al impossant oeuvre aanvulden en in sommige gevallen ook nog een beetje verrijkten.

avatar van mjoewsick
Laaiend vuur geschreven door Huub van der Lubbe, die 'm achteraf zo mooi vond dat hij 'm zelf op een van de cd's van De Dijk zette......

avatar van freakey
Hierna ben ik afgehaakt, toen werd allemaal een beetje te mainstream....

avatar van Meneer Joost
Een Dag, Zo Mooi is naar mijn bescheiden mening een van de allermooiste Nederlandstalige nummers ooit.

avatar van Gert P
Van deze groep maar eens een moie dubbele verzamelaar uitbrengen met hun beste nummers.

avatar van Apple Juice
Eigenlijk een heel fijn album, dat je nu nog steeds prima kunt draaien. Dat kan niet van alle nederpop albums gezegd worden. Met hart en ziel is toch wel een iets memorabeler album, maar ook deze blijft goed. Jammer dat je eigenlijk nooit geen nummers meer van dit album hoort op de radio. Tenminste niet op de radiostations waar ik naar luister.