Shuggie Otis - Freedom Flight (1971)

Soul / Funk
Label: Epic

1. Ice Cold Daydream (2:25)
  2. Strawberry Letter 23 (3:55)
  3. Sweet Thang (4:06)
  4. Me and My Woman (4:12)
  5. Someone's Always Singing (3:18)
  6. Purple (7:01)
  7. Freedom Flight (12:43)
avatar van kemm
Zag dat deze plaat en 'Here Comes..' onlangs zijn ge-reissued. Hoewel er al een aantal tracks ook op de 'Inspiration Information'-cd staan, is het echt wel de moeite om deze nog in huis te halen voor de overige songs (en de originele tracklist dus). Prachtig!

avatar van zinulzki
Deze moet ik zeker ook eens checken, de twee eerste nummers zijn alvast erg goed.

avatar van dj maus
Het titelnummer is ook de moeite.
Episch gitaargeneuzel à la 1983 van Hendrix

avatar van essence
Pas nu leren kennen door een recente heruitgave. En wat ben ik blij dat ik deze plaat nog aan mijn muzikale thuis mag toevoegen. Klasse!

uilenei
Pfff, die gast was pas 18 toe hij dit album uitbracht...Bizar

avatar van Minneapolis
Geweldig album, met een prachtige afsluiter. Zelf zou ik voor categorie blues kiezen in dit geval.

avatar van saxotoon
Shuggie in een jam met Frank Zappa:
Frank Zappa And Shuggie Otis - Rare Acoustic Jam, 1970 - YouTube

Hij heeft ook nog een bijdrage geleverd aan Hot Rats, sublieme plaat van meneer Zappa.