Acid Bath - Paegan Terrorism Tactics (1996)

Rock / Metal
Label: Rotten

1. Paegan Love Song (5:41)
  2. Bleed Me an Ocean (6:15)
  3. Graveflower (6:07)
  4. Diäb Soulé (4:34)
  5. Locust Spawning (4:41)
  6. Old Skin (1:11)
  7. New Death Sensation (6:44)
  8. Venus Blue (4:42)
  9. 13 Fingers (4:10)
  10. New Corpse (3:22)
  11. Dead Girl (24:09)
  12. Ode of the Paegan (1:38)
avatar van cornucopia
Naar mijn mening iets minder dan "When kite string...", maar zeker niet slecht. Iets toegankelijker in ieder geval. Nog steeds zitten er extreme elementen in en wederom fantastische zang en teksten van Riggs. Begint ijzersterk, zakt daarna een beetje weg. "Bleed me an Ocean" is mijn favoriete Acid Bath nummer. Hierna is de band helaas uit elkaar gegaan. Hieruit is o.a. Agents of Oblivion ontstaan, een iets rustiger versie van Acid Bath, maar nog steeds duister...

avatar van ASman
Het tweede en tevens ook laatste wapenfeit van Acid Bath. Minder sludgy dan When the Kite String Pops en met duidelijker hoorbare grunge-invloeden, maar over het algemeen borduurt de band gewoon verder op de sound en stijl die ze op het eerste album creëerden. Ik denk dat ik de teksten op dit album misschien nog net iets sterker vind (zie een 'Bleed Me an Ocean' of 'Venus Blue'). De sfeer is nog steeds erg schizofreen en bevreemdend. Klasseplaat.