The Scene - The Scene (1980)

Label: Dureco

1. The Show (2:48)
  2. I Don't Want (2:19)
  3. Hard to Believe (2:03)
  4. Pop (2:54)
  5. Modern Times (3:01)
  6. Two Things (3:06)
  7. Maria (1:53)
  8. Young Dogs, Young Blood (2:03)
  9. Downtown, Nighttime (3:06)
  10. Words, Pistols (1:12)
  11. Annie Special (1:51)
  12. Disco Love (2:38)
  13. She's Better Than You (3:21)
  14. New York Zien (2:51)
avatar van Hendrix4live
Ik ken dit album niet. 7 stemmen en een 2,07. Mm.. ik ga er toch maar eens naar kijken. Moet me natuurlijk niet gelijk laten invloeden door de stemmen.

Deze lag begin jaren 90 (ten tijde van Open) in een keer als re-release bij de Free record shop voor 10 gulden. Met als hoesfoto een foto van de toenmalige (blauw, open) line-up. Als Scene-fan was dit voor mij een geschenk uit de hemel, want het origineel was nergens meer te vinden. Geluidskwaliteit was beroerd, en het werk klonk toen al gedateerd. Alleen "pop" is me enigszins bijgebleven. "This is real" met daarop "Sabine's gezicht" vond ik in ieder geval beter.

avatar van radiohoofdnz
kopro schreef:

Pop is inderdaad het hoogtepunt.
Kocht de lp ooit in een tweede hands boekenwinkel in hilversum voor 2 gulden vijftig.
En wandelde daarna wel heel erg blij de winkel uit. Ergens begin jaren negentig.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Zoutloze new wave uit Nederland, muv POP is dit geen goed album.
Klinkt als Herman Brood maar dan in een slechte uitvoering