Gary Boyle - The Dancer (1977)

1 stem

Jazz / Rock
Label: Gull

1. Cowshed Shuffle (5:08)
  2. The Dancer (7:30)
  3. Now That We're Alone (1:30)
  4. Lullaby for a Sleepy Dormouse (5:25)
  5. Almond Burfi (5:02)
  6. Pendle Mist (5:40)
  7. Apple Crumble (3:18)
  8. Maiden Voyage (4:15)
avatar van Mssr Renard
Waanzinnige jazzrockfusion in het straatje van Al di Meola / Return to Forever.

Boyle heeft zich omringt met een keur aan topmuzikanten waaronder een zeer jonge en energieke Simon Philips maar ook bijvoorbeeld Morris Pert en Rod Argent en Robin Lumley (Brand X)

Voor mij nieuwe namen in het genre zijn de bassisten Steve Shone en Doni Harvey (beiden lekker funky slap-werk), toetsenist Zoe Kronenberger en drummer Jeff Seopardie

Ik denk dat liefhebbers van Return to Forever/Mahavishnu Orchestra/Eleventh House/Jean Luc Ponty hier eens naar zouden moeten uitkijken. Een erg interessante gitarist/composer met wat vingervlugge solo's. Veel van de songs hebben een lekker tempo en er wordt ook goed gefunkt. Bizar dat ik de eerste ben die deze plaat recenseert.