Philip Glass - Book of Longing (2007)

Alternatieve titel: A Song Cycle Based on the Poetry and Images of Leonard Cohen

Neoklassiek
Label: Orange Mountain

1. Prologue - I Can't Make the Hills (3:09)
  2. I Came Down from the Mountain (2:58)
  3. A Sip of Wine (8:41)
  4. Want to Fly (2:09)
  5. The Light Came Through the Window (4:10)
  6. Puppet Time (2:38)
  7. G-d Opened My Eyes (2:35)
  8. You Go Your Way (0:07)
  9. I Was Doing Something (4:19)
  10. Not a Jew (3:02)
  11. How Much I Love You (3:52)
  12. Babylon (5:46)
  13. I Enjoyed the Laughter (1:49)
  14. This Morning I Woke Up Again (5:15)
  15. I Want to Love You Now (5:57)
  16. Don't Have the Proof (2:44)
  17. The Night of Santiago (5:09)
  18. Mother Mother (3:44)
  19. You Came to Me (10:27)
  20. I Am Now Able (3:20)
  21. Roshi's Very Tired (2:38)
  22. Epilogue - Merely a Prayer (3:55)
avatar van Paap_Floyd
Dit stuk live uitgevoerd zien worden in Groningen. Prachtig vond ik het. Als net zo prachtig op cd is gezet kon deze plaat hoge ogen gaan gooien voor mijn 2007 lijstje.

Ik kijk uit naar 27 november

avatar van ChrisX
OK, vertel iets meer... Het is songcycle maar voor wat voor soort zangstemmen: meer klassiek geschoold of meer zoals op bijv. Songs From Liquid Days?

avatar van Paap_Floyd
De zang is behoorlijk klassiek geschoold, maar wel, eh hoe zeg je dat, vlot, actief. "Songs from liquid days" moet ik nog steeds luisteren trouwens.

avatar van Paap_Floyd
Er is al gestemd door Timon?!

Is dit al gelekt dan? Ik heb het nog nergens kunnen vinden. Of is er gestemd op basis van het concert? Dat lijkt me nou ook niet echt handig.

Morrighancrow
Ik heb Songs from Liquid Days grijs gedraaid. Mijn indruk was dat sommige nummers van Book of Longing zo tussen de 6 tracks van Liquid Days vandaan hadden kunnen komen; de zangers zijn niet klassiek geschoold in de trant van operazang.

avatar van Paap_Floyd
Inmiddels heb ik SoLD ook al een paar keer gehoord en ik kan behoorlijk beamen wat mevrouw hier boven mij vertelt. Had ik al gezegd dat ik hier naar uitkijk?

avatar van Paap_Floyd
*Telt stiekem al een beetje af...*

Nog nergens een gelekte versie gevonden op het net. Aan één kant wel jammer, maar ik moet gewoon geduld hebben

avatar van Paap_Floyd
Hoera! Vandaag deze plaat opgehaald en meteen beluisterd.
Na dat fantastische optreden in Groningen zou het nog best een opgaaf zijn om niet ook maar een heel klein beetje tegen te vallen.
En dit is dan ook goed gelukt. Het klinkt prachtig, de beelden van het optreden speelden weer door mijn hoofd. Anderhalf uur echt genieten. Zonder problemen 4* met kans op verhoging en een veilige plek in mijn top 10 van 2007.

Morrighancrow
Die solo's zijn echt zo goed... [nrs. 4, 10, 13, 16 en 20] Echt keihard opzetten zodat je alle piepjes en kraakjes van het instrument hoort, of de kleppen, of de vingers van de solist... Uit die nummers komt toch wel voor een groot deel mijn hoge beoordeling van deze cd.

avatar van aarrtentonny
Ik heb dit album vandaag aangeschaft en ben bij thuiskomst meteen gaan luisteren. Mijn eerst indruk is zeer goed. een mooi album.