Keynote Speakerz - Record (2007)

Label: Walboomers

1. Intro
  2. Rise This Year (The Seed)
  3. It's Like That!

met King Jule en Avi

17. Outro
  18. My Bad!
avatar van waxs
Het heeft even geduurt voor hij erop stond, maar daar issie dan. Sinds de release van de EP en het nieuwe matariaal dat met regelmaat op de officiele website werd geplaatst verheugde ik me al op dit album. Veel diepgang biedt "Record" niet, wel een flink pakket aan vrolijke producties. Zeker voor Nederlandse begrippen heeft het mijn inziens allemaal erg goed uitgepakt.

Gekkenhuis
Tsja, ik vind dit niet heel goed. Skiggy en Master Surreal klinken soms heel geforceerd. Vooral op de wat snellere en "hardere" beats klinkt het niet lekker. Ze komen beter tot hun recht op de rustigere nummers.

Tekstueel ontlopen ze elkaar weinig, Skiggy strooit wel heel vaak met wat wat geforceerde wordplay (You can call on me, but don't call me in the morning), maar echt irritant wordt het niet.
Net als het Duke & Gonzo project, wat je wel met deze plaat kan vergelijken, ligt het me niet zo.

avatar van Shelter
Erg vet vind ik dit album... hele lekkere jazzy producties.
Dit album vind ik nu al het betere werk wat Nederland te bieden heeft... 4,5*

avatar van Rhythm & Poetry
Op het nummer Find Myself wordt de zelfde sample gebruikt als op het geweldige nummer Missing Children van CunninLynguists en Braille.

Vind deze cd wel oké met name Skiggy vind ik een goede rapper maar ook die andere kan er wat van. Maar het album is nog wat te wisselvallig voor mij. De producties met de jazz invloeden vind ik er met kop en schouders bovenuit steken.

raffael77
Lekkere frisse plaat met leuke raps die niet al te diep gaan maar wel lekker in het gehoor liggen. Daarnaast lekkere frisse beats en hier en daar een boombap knaller.

Leuke groep van Nederlands bodem.

avatar van thtboz
ik vind dit het levende bewijs dat nederland wel wat in huis heeft. Ik vind het lijken dat nederlandse hiphop wordt bestuurd door ali b, yes-r en dat soort "troep". Maar dit samen met opgezwolle, fakkelbrigade en nog een paar artiesten vind ik het nederlandse hihop opkrikken. vet album met als uitschieters it's like that, it's like this en find myself

Rene1979
Wat een geweldig album dit. Goeie jazzie beats en Skiggy is wel een goeie mc.

avatar van Nr.4
Leuke Engelstalige release uit NL. Fris album met Don't Stop als mijn persoonlijke favoriet, die komt vaak voorbij hier.