Charlie Haden / Kenny Barron - Night and the City (1996)

Jazz
Label: Verve

1. Twilight Song (12:45)
  2. For Heaven's Sake (10:46)
  3. Spring Is Here (10:20)
  4. Body and Soul (10:25)
  5. You Don't Know What Love Is (7:00)
  6. Waltz for Ruth (8:28)
  7. The Very Thought of You (11:00)
avatar van spoon
Prachtige samenwerking tussen 2 jazzhelden. Toch net even wat beter als dit andere meesterlijke duoalbum van Haden.

Ooit ga ik nog een uitgebreid review schrijven over waarom Kenny Barron in al zijn bescheidenheid tot de allergrootse jazzpianisten behoort. Inderdaad, leeft nog steeds en wordt er met jaren niet eens slechter op. Ik vind Barron overigens de absolute ster van dit album en over Haden hoeven we het verder niet te hebben (zijn kwaliteiten lijken me bekend ) Album staat vol bekende standards, maar voldoende eigen gemaakt dat het geen moment stoort. Overigens een live album, dus ook weer die gezellige clubsfeer met tingelende glazen, rammelende bordjes en een bescheiden (sjiek en gepast) applaus.

Persoonlijk hoor ik dit liever dan de Village Vanguard albums van Evans... (Dit is geen aanbeveling, slechts een persoonlijke mening )

avatar van Tony
spoon schreef:

Haha, dat is wel zo'n beetje de standaard als het om live jazzclub opnames gaat, ook door de geluidjes op de achtergrond. Ken deze totaal niet, is genoteerd, en bedankt voor de tip!

avatar van spoon
Tony schreef:

Zoals ik al zeg: Ik hoor dit liever, wat niet wil zeggen dat het ook beter is.
Jij gaat zwaar teleurgesteld worden omdat je nu hetzelfde niveau verwacht als de legendarische albums van Evans.
Dit is saaie en romantische dreuteljazz waar ik momenteel helemaal dol op ben.. ik word nml ook en dagje ouder en heb genoeg avant-garde uitspattingen gehoord in mijn leven.

Samengevat: Voor een ieder die toe is aan saaie en romantische dreuteljazz lijkt me dit een aanrader.

Geniet ervan en kalm an !!