2Pac - The Sex, the Soul & the Street (2007)

Label: Death Row

1. All Bout U (4:39)

met Snoop Dogg, Nate Dogg en Fatal-N-Felony

2. Thug Passion (5:10)

met Jewell, Outlawz en Storm

3. Skandalouz (4:11)

met Nate Dogg

4. Just Like Daddy (5:11)

met Outlawz

5. I Get Around [Remix] (4:02)

met Digital Underground

6. Wonda Why They Call U Bytch (4:21)
  7. Late Night (4:20)

met DJ Quik en Outlawz

8. Check Out Time (4:41)

met Kurupt en Big Syke

9. Ratha Be Ya Nigga (4:16)

met Richie Rich

10. How Do You Want It (4:50)

met K-Ci & Jojo

11. Toss It Up (5:08)

met K-Ci & Jojo

12. What'z Ya Phone # (5:10)

met Danny Boy

13. Can't C Me (5:32)

met George Clinton

14. All Eyez on Me (5:10)

met Big Syke

15. Holla at Me (4:57)
  16. Heartz of Men (4:45)
  17. To Live & Die in L.A (4:35)

met Val Young

18. California Love [Remix] (6:28)

met Dr. Dre en Roger Troutman

19. I Ain't Mad at Cha

met Danny Boy

20. Hail Mary (5:12)

met Outlawz

21. Ambitionz Az a Ridah (4:40)
  22. 2 of Amerikaz Most Wanted (4:09)

met Snoop Dogg

23. Me Against the World (4:42)

met Dramacydal

24. Keep Ya Head Up (4:26)
  25. Thug Nature (4:10)
  26. Dear Mama (4:55)
  27. Blasphemy (4:41)
  28. Picture Me Rollin' (5:19)

met Danny Boy, Big Syke en C.P.O.

29. Me and My Girlfriend (5:13)
  30. Made Niggaz (5:09)

met Outlawz

31. Life of an Outlaw (4:58)

32. Hold Ya Head (4:03)

met Tyrone Wrice

33. Against All Odds (4:41)
  34. Life Goes On (5:06)
  35. White Man'z World (5:42)
  36. No More Pain (6:19)
  37. Tradin' War Stories (5:34)

met Outlawz, C.P.O. en Storm

38. Only God Can Judge Me (5:01)

met Rappin' 4-Tay

39. Hit Em Up (5:20)

met Outlawz

40. Staring Through My Rearview (5:14)

eazyfan
Een heel grote verzamel-box door Suge "samengesteld", eigenlijk vindt je hier praktisch alles terug van All Eyez On Me, 7 Day Theory en paar Soundtrack-tracks. Uit respect voor Pac 4*, maar omdat alleen Suge hier geld mee verdient 3,5* dan maar. En dan nog het feit dat dit zoveelste verzamel is + dat dit praktisch volledige Cd's zijn.

avatar van thomzi50
Ik dacht dat ze hier nu toch mee klaar zouden zijn zeg. Abnormaal.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik stem er niet eens op, bah (gericht naar Suge uiteraard)!

Social_Mask
Deze had ik zien liggen in FRS. Echt triest. Stuk voor stuk fijne nrs, op een paar na, maar erg overbodig en uitmelkerij.

Jamaican
Triest, de zoveelste overbodige verzamelaar.

eazyfan
Dat allemaal wel natuurlijk, maar ik voeg dit toe aan de site omdat het hier hoor te staan, en stem omdat ik nu eenmaal alle tracks ken en dat recht heb. Niks mis mee toch?

Valt me op dat Got My Mind Made Up, mijn favo op All Eyez On Me hier nergens staat...

Raekwon the chef
Totaal overbodig, maar wel een stel goede nummers

eazyfan
Bedankt voor je nadere uitleg, ik ga akkoord.
Mezelf schreef:
ik vind Me Against The World het enige goede album. En al die mensen die nu de commerciele meuk lopen te kraken die uitkomt en wel All Eyez On Me een classic vinden, zijn geen muziekliefhebbers.
Geen muziekliefhebbers? Dat is toch ietwat overdreven, met de rest van je quote ben ik het 100% eens. Me Against The World is idd zijn beste plaat.

Ik verlaag nu naar 3*, Suge die geld wil verdienen, dit gaat toch niemand kopen? Je koopt dan toch gewoon Pac's 3 grote albums, de 3 laatste gewoon. Heb je alles wat hierop staat voor prijs die waarschijnlijk klein beetje meer is maar dan nog meer je geld waard. Dit is idd pure rotzooi, ik voeg dit gewoon toe aan de site omdat dit hier "moet" staan. (Technisch gezien dan).

avatar van thomzi50
Maar je zegt zelf dat zijn teksten tegenstrijdig gaan, wat vind je dan wél beter aan Me Against The World dan All Eyez On Me? Ik vind All Eyez On Me een véél sterker album. Hij rapt een stuk beter, het album is veel krachtiger en een stijl die mij veel meer ligt. Vind Me Against The World dan ook wel vreselijk overschat.

Mezelf
thomzi50 schreef:

Ik vind het emotionele aspect in zijn teksten opzich goed uitgewerkt op Me Against The World. Ik kan goed luisteren naar gangstarap, maar ik vind All Eyez On Me wel wat te overdreven...

Wel om je overleden homeboys rouwen maar wel geweld promoten in je andere nummers, dit soort dingen stoort me gewoon in zijn teksten. Ik vind het zeker een sterk album in muzikaal opzicht, producties zijn zeer sterk en de teksten en flows zitten ook goed in elkaar, niks op aan te merken, alleen als je het connect met zijn persoonlijkheid enz. dan vind ik het allemaal "net niet".

avatar van The Scientist
Berichten verplaatst naar 2Pac

Superbeertje
Nutteloos.

Ik krijg steeds meer het vermoede dat Suge Pac heeft laten vermoorden om er zelf geld aan te verdienen.

avatar van KILLERBEE99
Ik heb eens gekeken waar alle nummers orgineel van daan komen, het is gewoon niet normaal.

Er komen 21 nummers van All Eyez on Me, 6 nummers van het album hebben ze hier niet opgezet. 10 nummers komen van The 7 Day Theorie album, 2 nummers van het album hebben ze er niet opgezet. En 9 nummers van overige releases.

Een 3 voor de mega vette muziek, maar dit is echt een nutteloze box set, wat nu duidelijk een voorbeeld is voor het uitmelken van een overleden artiest. Daarom geen hoger punt.

Wat er hier pre-death row tracks op doen, vraag ik me eigenlijk ook af.

avatar van Korreltje Zout
Prima album. Je kunt horen dat 2Pac muzikaal is gegroeid en met de tijd is meegegaan sinds zijn vorige album, en niet is blijven hangen in medio jaren '90. Natuurlijk haalt dit niet het niveau van zijn eerdere werk, maar dat hoeft ook niet, want een echte artiest geeft niets om commercie (waarvan akte) en doet gewoon waar ie zin in heeft. Ik voorspel je, die 2Pac gaat nog eens heel groot worden. Hij ziet er ook nog goed uit voor zijn leeftijd. Waarschijnlijk heeft dat te maken met een gezonde levensstijl. Daar zouden alle rappers een voorbeeld aan kunnen nemen.