Marc Almond - A Woman's Story (1986)

Alternatieve titel: Some Songs to Take to the Tomb - Compilation One

Label: Virgin

1. A Woman's Story (3:43)
  2. The Heel (3:21)
  3. Salty Dog (4:32)
  4. The Plague (3:12)
  5. Little White Cloud That Cried (2:16)
  6. For One Moment (2:58)
  7. Just Good Friends (3:55)
Just Good Friends is een cover van Peter Hammill, een zanger die zeer vaak gecoverd is door Almond en waar van hij ook live regelmatig nummers ten gehore bracht.
Lange tijd had ik niet in de gaten dat deze cover en het nummer van Hammill zelf dus eenzelfde waren.
Ik ken de Almond-versie al heel erg lang en Hammill ontdekte ik pas vele jaren later. Het nummer herkende ik wel maar kon het niet plaatsen totdat de Almond-versie een keer voorbij kwam in mijn I-pod op de shuffle stand.
Deze versie blijft zeer dicht bij het origineel en ik vind beiden even mooi.
De rest van dit mini-album is zeker ook de moeite waard en is nog steeds op cd te verkrijgen maar dan als bundeling met het mini-album Violent Silence, aangevuld met nog 2 losse tracks.