De Dijk - Nooit Genoeg (1991)

Label: Mercury

1. Je Weet Nooit Wanneer (5:07)
  2. Hou Me Vast (3:22)
  3. Vuilnisman (4:44)
  4. Denk (4:12)
  5. 5 Uur (4:01)
  6. Jij Bent (4:30)
  7. Nachtmerrie Blues (4:59)
  8. Nooit Genoeg (3:45)
  9. Duizel Mij (3:36)
  10. Ze Komt Terug (4:34)
  11. De Schreeuw (3:30)
Voor mij de meest intense en bluesy plaat van De Dijk. Van de snelle nummers 'vuilnisman' en 'duizel mij' tot het meeslepende 'nooit genoeg' en 'simpel prachtige' nummers als 'hou me vast' en 'de schreeuw' is dit voor mij een prima plaat. De heren tonen hier ook hun coverkunsten met een prachtige vertolking van Shaffy's 'vijf uur'.
Een plaat die me wang dang doodlet van begin tot het eind.

avatar van Fairy Feller
Spuit_elf schreef:

......prachtige versie.

Inderdaad de meest bluezy plaat.

avatar van bikkel
De Dijk in een groeifase. Heel aardig album met die typische blues/soul feel die we zo goed kennen van De Dijk.
Huub v.der Lubbe zijn teksten worden ook alsmaar beter en gerijpter.
Shaffy's 5.00 mag er zijn. De groep maakt er een heel ritmisch nummer van, en de somberheid wordt prima vertolkt.
verder sterk werk zijn oa. Je weet nooit wanneer,het lekker luie Hou me vast, Nooit Genoeg en Ze Komt Terug.
Voor mij echter geen hoogtepunt, dat zijn voor mij Niemand In de Stad en De Blauwe Schuit.
Maar dit is een heel aardig Dijkalbum.

avatar van Metal-D78
Ze komt terug .... toppertje! Verder een prima plaat van De Dijk. Voor de tover vond ik ook goed. Daarna ben ik wat afgehaakt.

avatar van Metal-D78
Metal-D78 schreef:

Edit: ik bedoelde natuurlijk Zeven levens (waar Voor de tover opstaat), ik bedoelde zeker niet de gezapige live-plaat Voor de Tover uit 1998.

avatar van vincentcorjanus
leuke dijk plaat er staan mooie songs op zoals je weet nooit wanneer, vuilnisman, nooit genoeg. ik vind het nummer jij bent het minste nummer van de plaat `ik hou van u?`
de schreeuw vind ik ook een topnummer, die gitaarif blijft in je hoofd spoken
4.5 sterren voor deze dijkplaat

avatar van Tony
Even voor mijn beeldvorming, vincentcorjanus, ben jij die meneer rechts in beeld, of die meneer links in beeld...?

avatar van vincentcorjanus
Tony schreef:

de menneer links in beeld die rechter is frank boeijen kent u mischien wel?

ichiman38
goede dijkplaat