Jimi Hendrix - Jimi Plays Monterey (1986)

Alternatieve titel: Live at Monterey

Label: Reprise

1. Killing Floor (5:50)
  2. Foxey Lady (3:11)
  3. Like a Rolling Stone (7:15)
  4. Rock Me Baby (3:27)
  5. Hey Joe (4:26)
  6. Can You See Me (3:53)
  7. Wind Cries Mary (3:30)
  8. Purple Haze (3:40)
  9. Wild Thing (10:38)
avatar van MichielP
herman schreef:
Zo bedoelde ik het niet, Rudiger. We vermelden hier altijd de artiest zoals op de hoes staat vermeld.

Dit klopt ook niet altijd.

avatar van guitarwally
Die versie van Like A Rolling Stone is hemels!

T klinkt inderdaad allemaal niet al te strak, maar je houdt wel een heel "party" gevoel over.

Rizz
Hoor ik nou Jimi 'Strangers in the Night' spelen tijdens Wild Thing?

avatar van Oldfart
yep

kiriyama
Op mijn CD (de officiële.) duurt Wild Thing maar 07:49 minuut en op een download is het 09:47. Hierboven staat dan weer 10:38...

Uh...Iemand die weet wat nou de juiste tijd is en waarom er kennelijk 3 verschillende versies zijn?

avatar van freakey
Die 10:38 klopt niet volgens mij, de 9:47 (met bovenstaande hoes) is overigens de originele....
Jimi Hendrix - Jimi Plays Monterey (CD, Album) at Discogs

Ik heb dit album op cd met de hoes zoals ie er nu staat en bij mij duurt he tnummer 9.46 minuten. Geen idee of er afwijkende tracktijden bestaan.

kiriyama
Bij mij op de hoes zit Jimi voor zijn fikkende gitaar.

kiriyama schreef:
Bij mij op de hoes zit Jimi voor zijn fikkende gitaar.

En dat is een paar berichten eerder al uitgelegd

kiriyama
Dat weet ik. Was enkel om aan te geven op welke versie het kortere nummer staat.

Aha, ik snap hem. Ook raar dat ze dat gedaan hebben: krijg je mooier artwork maar wel minder Hendrix

Dit concert is ook op 180 gram vinyl uitgegeven, in een prachtige gatefold uitgave met een schitterend groot foto- en tekstboek van 8 pagina's erbij. Je hoort in het begin van het concert dat Jimi nerveus is om hier in zijn U.S.A. te spelen, maar vanaf Like a Rolling Stone gaat het echt soepel lopen. Rock Me Baby & Hey Joe worden fantastisch neergezet: wat een klasse!

Grappig zijn ook de geintjes en gesproken intro's van nummers en wacht even: nog even fine-tunen. Hoezo een strakke geregiseerde show, zoals je ze nu vaak ziet. Heel Side B van de plaat is echt heerlijk en weergaloos gespeeld. Natuurlijk door de gitaar van Jimi, maar hij is ook goed bij stem en opvallend lekker is ook de bas. Wild Thing is de beste uitvoering ooit van dat nummer.
Een fraai historisch document dit Jimi Plays Monterey.

avatar van EttaJamesBrown
Uit de losse pols gespeeld op het nonchalante af: dat maakt dit album onweerstaanbaar mooi. Zo hoort een festivalband de graszoden uit het veld te spelen.

avatar van epic
Toon1 schreef:

Ja, de 3 dvd boxset.
Disc 1: film van het concert (79 min) van D.A. Pennebaker
Disc 2: outtakes (123 min); clips die niet in de film zaten
Disc 3: Jimi Plays Monterey (49 min) & Shake! Otis at Monterey (19 min)
+ nog een boekje van meer dan 60s pagina's met tekst en foto's

Het optreden van Jimi is compleet, dat van Otis niet denk ik, maar daar ben ik niet zeker van (vraag het eens aan een fan?).

Het optreden van Otis heeft inderdaad maar 19 minuten geduurd en dit door tijdsgebrek. Vandaar dat de man maar de tijd had om 5 korte nummers te spelen :
1. Shake (2:37)
2. Respect (3:22)
3. I've Been Loving You Too Long (3:32)
4. (I Can't Get No) Satisfaction (3:21)
5. Try a Little Tenderness (4:40)
Aan het einde van 'try a little tenderness' hoor je hem vertellen dat hij jammer genoeg moet stoppen met het optreden. Ondanks dit korte optreden, betekende dit de mainstream doorbraak voor Otis. Jammer genoeg heeft hij er maar 6 maanden van kunnen genieten. Hij stierf in een vliegtuigongeluk.