Belle and Sebastian - 3.. 6.. 9 Seconds of Light (1997)

Label: Jeepster

1. A Century of Fakers (4:30)
  2. Le Pastie de La Bourgeoisie (3:10)
  3. Beautiful (5:13)
  4. Put the Book Back on the Shelf (6:24)
De melancholische opener A Century of Fakers zet al de toon voor deze prachtige e.p.: op en top kwaliteit !
Le Pastie de la Bourgeoisie behoort zelfs tot mijn favoriete B&S songs
Door velen dan ook gezien als 1 van hun beste e.p.'s (zoniet de beste). In elk geval stamt het wel uit een tijd waarin de band zeer productief was en telkens met kwalitatief hoogstaand werk op de proppen kwam.

avatar van Cor
Cor
Het is niet altijd verrassend, maar het blijft fris en sprankelend. Gewoon weer 4 mooie liedjes op een EP gezet. Productieve periode van de Schotten.

avatar van dj maus
Uit de reeks briljante Belle & Sebastian-EP's is dit de minst briljante. Niet slecht, maar wel wat te lijzig, op natuurlijk het bijna hilarische Le Pastie de La Bourgeoisie na.

Wauw, ik vind dit juist de beste denk ik. Sowieso zijn de eerste 4 EP's echt fantastisch, ik ben niet zo'n grote fan van de B&S van na '98.

Vooral het stukje in Beautiful waar Stuart zingt:

"If you knew what's going on in her life
What's going on in her life
What's going on in her life
There would be a documentary on Radio 4"

is zo mooi....Ik vind enkel het laatste nummer geen 5* waard, vandaar de 4,5*.

avatar van levenvergeten
Ik lijk dan wel weer de enige te zijn die Le Pastie de la Bourgeoisie maar een 'aardig' nummer vind. Ook gelijk de reden voor mijn 4*

avatar van ArthurDZ
4 voltreffers. Hun beste EP die ik tot nu toe beluisterd heb.