Jerry Jeff Walker - Five Years Gone (1969)

Country / Folk
Label: ATCO

1. Help Me Now (3:20)
  2. Blues in Your Mind (3:41)
  3. Season Change (3:24)
  4. About Her Eyes (2:46)
  5. Janet Says (4:52)
  6. Dead Men Got No Dreams (3:25)
  7. Tracks Run Through the City (2:07)
  8. Happiness Is a Good Place to Visit But It Was So Sad in Fayetteville (2:25)
  9. Courage of Love (3:26)
  10. A Letter Sung to Friends (3:19)
  11. Mr. Bojangles (5:28)
  12. Born to Sing a Dancin' Song (2:04)
avatar van heartofsoul
De latere albums van Jerry Jeff Walker zou je kunnen typeren als "alternative country", maar dit derde album, verschenen in 1969, is in een soort folk-rock stijl, en vertoont ook kenmerken van een singer- songwriter album.
De liedjes, veelal enigszins ingetogen en soms zelfs aan de introverte kant, bevallen mij over het algemeen wel. Een van de hoogtepunten is een versie van Mr.Bojangles. Ook een pluspunt is de transparante begeleiding, mede dankzij het uitstekende spel van o.a. David Briggs, HargisRobbins, Charlie McCoy en Wayne Moss. Ik ben alleen geen uitgesproken liefhebber van het stemgeluid van Jerry Jeff Walker. Al te vaak heb ik dit album (dat ik kocht begin jaren 90) de afgelopen 25 jaar dan ook niet gedraaid.