Cannonball Adderley Quintet - Country Preacher (1969)

Alternatieve titel: Live at Operation Breadbasket

Jazz
Label: Capitol

1. Walk Tall (5:12)
  2. Country Preacher (4:28)
  3. Hummin' (6:35)
  4. Oh Babe! (4:50)
  5. Afro Spanish Omlette: Umbakwen / Soli Tomba / Oiga / Marabi (15:40)
  6. The Scene (2:05)
Stijn_Slayer
Een vriend raadde me deze aan. Volgens hem was het een soort soul/gospel jazz album. Volgens mij is het ook een priester die af en toe een praatje houdt tussen de nummers door?

Erg sfeervol live album, maar het is denk ik niet helemaal mijn soort jazz, hoewel ik dit zeker kan waarderen. Het is me toch vaak nèt iets te (s)loom, ik hou meer van het virtuose jazzgeweld.

Maar toch, voor laat op de avond is dit zeker een geschikte plaat.

'Afro Spanish Omlette' bevat erg boeiende stukken, maar zakt al vrij snel een beetje in, en lang niet alles is even geslaagd. 'Hummin'' springt er voor mij echt uit.